Gå til innhold

Dere som har tatt silikon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere fungerte greit i hverdagen etterpå?(levere og hente i barnehage, løfte litt på de minste, gå tur, lage mat, støvsuge..)

Og om jeg kan spørre.. Hvor mye la du inn? + vekt og høyde... :-)

Lurer på om jeg vil gjøre det nå! Puppene mine er vrengte bukselommer :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Nå fikk jeg silikon FØR jeg fikk barn da.. Kanksje ikke helt det svaret du var ute etter.

Men man skal jo ha 6 ukers total hvile etterpå, og du klarer faktisk ikke gjøre noe særlig. Det gjør rimelig vondt! Og faren for betennelse og andre komplikasjoner øker ganske mye, hvis du presser deg.

Selv fikk jeg betennesle på høyre side, fordi jeg strakk meg etter fjernkontrollen på sofaen. Ikke godt, men gikk over.

Jeg la inn 400 gram i hvert bryst. Høres veldig mye ut men ble fint, er 175 høy, og ca 60 kg.

Løfte på barn osv tror jeg du skal være veldig forsiktig med i hvertfall 6 uker..!

:)

Ble du noe klokere?

Skrevet

Vekt: 67 kg

Høyde: 173 cm

Den første uka kunne jeg knapt gjøre noen ting, men jeg tok brystløft i tillegg samt at jeg la innlegget under muskelen. Husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte på å komme meg helt, men det er greit å være forsiktig i starten. Jeg ville anbefalt at du gjør det nå på vinteren siden du må gå med stram sportsbh og evt nedpressbånd de første to mnd. Jeg brukte sportsbh dag og natt i to uker, og de første 6 ukene hadde jeg nedpressbånd i tillegg. Ikke så fint under lette sommerklær for å si det sånn. I tillegg kunne jeg ikke bruke spilebh før etter 6 mnd.

Skrevet

Syntes dere er tøffe som tør å ta det. Jeg har lyst på selv, men tør ikke.

Skrevet

Tok 290g i hver.

For 1.5 år siden. Gikk fra 70b til 70d. kjempefornøyd. Ikke noen store ballongpupper. Bare litt fyll i de vrengte lommene som hang der etter amming av 2 barn.

Var 175 cm og 58 kg.

Fikk lokalbedøvelse. Hadde vondt, ikke 'vondt' - men kjente ubehag og tok de sm.stillende jeg hadde fått i 3 dager. Ingen plager i ettertid. Verste var å ikke skulle løfte hendene over hodet de første 6 ukene. Må si jeg ikke klarte å unngå det. Følte meg jo helt fin, ikke noe smerter el noe så tenkte ikke på det .

Og brystvortene som noen sa en kunne miste følelsen i, ble mye mer ømfintlige etterpå;o)

Synes ikke det var noe å grue seg til i det hele tatt.

Er nå høygravid, så blir spennende og se hvordan de ser ut etter endt amming denne gangen. Regner med det ikke blir så galt som tidligere, siden det nå er mer fyll i de, ikke bare hud..

Skrevet

Er 163, veier 51 kg og la inn 250gr på hver pupp.

Det tok lang tid før jeg fungerte normalt. Kunne lage middag og gå tur, men å løfte, støvsuge, vaske gulv tok iallefall 6 uker. Nå var jenta mi 18 mnd så hun gikk selv. Fikk en egen teknikk i å hjelpe henne opp i vogna og inn i bilen. Men synes det gikk greit atså... Nå ammer jeg barn nr 2 etter inngrepet uten problemer;)

Skrevet

Tusen takk for svar! Ser det er store forskjeller på formen i ukene etter.. Kan jo håpe på å være heldig, da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...