Gå til innhold

Dere som har ørebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt her på 8 mnd har hatt feber og vært sutrete siden lørdag. Det har virket som han har vært forkjølet og snørrete. I morges så jeg at det har rent ut endel puss fra det ene øret hans, og det er endel størknet puss i øregangen.

Er det noen tips til hva jeg kan gjøre? Han får paracet mot feberen, og det synes som det virker mot smertene også. Bør jeg prøve å vaske bort den størknede pussen, det er tydelig vondt for han hvis jeg nærmer meg øret hans.

Vi har legetime senere i dag, er det sannsynlig at man gir antibiotika til så små, eller vil man se det videre an?

Mange spørsmål fra førstegangsmamma med sykt barn for første gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Det kan se ut som jeg har et ørebarn allerede.. Han er 5 mnd nå og har hatt ørebetennelse og har nå væske i mellomøret på den ene siden.

Han fikk antibiotika for betennelsen, men det er lite trolig at denne har fungert. Som regel så går ørebetennelser over av seg selv.

Jeg fikk beskjed om å bruke paracet mot smertene (han har ikke feber) og nesespray(ikke bare saltvannsspray) i 2-3 dager. Hold hodet hans høyt.

Skrevet

Om han har puss i øret har trommehinna antagelig sprekt alt og pusset kommet ut, noe som er bra for da gjør det ikke så vondt lenger, om du ammer kan du dryppe litt melk inni, det hjelper og løsner kanskje også litt opp det som er størknet så du får det bort, men etter trommehinna er sprekt er det litt sårt og dermed vndt når du prøver å tørke vekk. Min hadde første ørebetennelse 5 mnd gammel og fikk da antibiotika, men da hadde det ikke sprekt av seg selv og kommet ut puss enda..

Lykke til og god bedring!!

Skrevet

Takk for svar, håper som du sier at ting er på bedringens vei nå som pusset renner ut.

For å gjøre det hele mer komplisert så er det snart tid for hans første lur. Han sover ALLTID i vogna si på dagtid, helt umulig å få han til å sove inne. Er -2 her i dag. Hvis jeg kler godt på han, er det noe i veien for at han kan sove ute i dag?

Skrevet

så ikke føre nå jeg, beklager, har ikke vært her i mellomtiden, så lenge han har lue som er tett så han ikek for luft i øret (det er vondt) går det helt fint, frisk luft er bare bra for suke barn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...