LIFE73 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er nå i uke 13 og har bare fortalt det til noen få på jobben, men ikke selve sjefen... Bør jeg kanskje fortelle det snart? Det er jo snart synlig... Det er jo forsåvidt offisielt, så hvorfor ikke fortelle sjef? Han vil vel kanskje også sette pris på å få vite det tidlig? Hva tror dere?
Mummimamma 09+12 Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Det er vel bedre å fortelle det til sjefen før alle andre kan ploppe ut med det.
tjorven- nr 3 Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 jeg mener sjefen bør få vite det før de andre på jobb. er jo sjefen som skal tilrettelegge for deg når det trengs. men er jo selvsagt opp til hver enkelt. Jeg skal iallefall fortelle min sjef det ganske snart- selv om ingen andre vet noe. Sjefen har dessuten taushetsplikt!!
Johan Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg blir nødt til å fortelle det til den ene sjefen min (ikke fast jobb), for han har akkurat tilbydt meg 6 mnd kontrakt fra juli og ut året... Jeg kan jo ikke si ja til det, og så gå ut i permisjon i august. Men jeg må jo si til han at det enda kan gå galt (er 9+4), sånn at han ikke avskriver meg helt. Uff, litt komplisert dette synes jeg...
tjorven- nr 3 Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 du gjør helt rett i å fortelle det til sjefen din johan!!!! bare forklar det du tenker på!!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg valgte å være åpen med sjefen når jeg ble 100% sykmeldt, det skjedde dagen etter at jeg testet positivt, var bare 3+2 når jeg fortalte det. Han har taushetsplikt og forteller det ikke til noen. Jeg har sagt at jeg ønsker å vente med å "gå ut med det" til alle, det respekterer han og sier at det er opp til meg. Han vil gjerne tilrettelegge arbeidet slik at jeg kan komme tilbake fortest mulig... Er veldig glad for å ha fortalt det! Lykke til =) Klems
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Hei Meg og lille snuppis*06+09* Heldig er du som har en sjef som vil tilrettelegge for deg!!) Jeg fortalte det til min sjef i uke 5 for jeg var plaget med hoftene og ryggen, og han sa at det var klart vi skulle tilrettelegge (jobber på bensinstasjon) men så fikk han høre at legen min sa at får å ungå sykemelding skulle jeg ikke jobbe kveld for det er da jeg er verst men jeg måtte jobbe kveld. ble 50% sykemeldt i uke 6, med beskjed om ikke å stenge men nå jobber jeg fra 21-00.30 så i dag i uke 8 har legen min sykemeldt meg 100% så får vi se om sjefen tar hinte hehe...
25 år gammel mamma Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Hei Jeg er 11+0 og fortalte at jeg ventet barn nr. 2 til sjefen igår. Ingen andre på jobben vet at jeg er gravid igjen utenom sjefen. Syntes det var en grei måte og ta den biten med å fortelle han først. Han er kjempe fin sjef så det var ingen problem, gratulerte og var glad for at jeg kom til han og sa ifra så han vet når han må event. ha vikar for meg. Tror alle sjefer synes det er greit å få vite det fra deg og setter stor pris på at du fortalte det.Lykke til med svangerskapet og sjefen Ak
Johan Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Hei Tjorven. Du har nok rett. Har følt at dette har vært ubehagelig en stund nå, så det blir godt å fortelle det. Skal møte han i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå