ninsoer Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 ønsker forslag til hva jeg kan fylle dagene med no når vi nærmer oss slutten på sv.skapet. Ha vært sykemeldt lenge og er gått tom for ideer til hva jeg kan fylle dagene med. gjerne noe formuftigt.
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Få oppdatert og ordna alle fotoalbum ein gong for alle!
passilurken Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 bake til barselbesøk? det har jeg gjort. jeg er også sykemeldt og kjeder meg... ellers har jeg strikket en del. dersom du ikke kan strikke (eller mener du ikke kan det) er det for eksempel lett å strikke teppe i enten ull eller bomull. då får du i alle fall tiden til å gå litt. ellers er det jo de sedvanlige forslagene om å se film og tv eller lese bøker. men det er litt kjedelig det også i lengden. jeg rpøver å ha et lite prosjekt hver dag. enden rydde et kjøkkenskap, handle noe eller et eller annet i den duren:)
ninsoer Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2009 takk for svar. flere forslag?? jo tv titting og surfing på nett og filmer er d blitt rikelig av de mnd jeg ha vært hjemme allerede. kan strikke men litt lei av d. strikket hele forje sv.skap og ha strikket endel siden, så er gått litt lei..
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Er i samme situasjon som deg. Vært mye sykmeldt og er nå ute i perm. Har bare 15 dager igjen og prøver nå å slappe av mest mulig. Blir mye tv, surfing og soving, men har ryddet vårt soverom, datra vårt sitt soverom, samt får system i klesskapene, baker brød, ser i oppskriftsbøker for å finne "nye" matforslag, rydder, vasker, er ut å tar bilder. Hm ja, ikke så mange nye forslag ser jeg.
Snusmusa Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har bestilt på nettet sånne fine "forkler" til å henge på vinflaskene som du da skal brodere på selv, helt vanlig korssting Du knyter rundt flaskehalsen og så lenger ned på flaska så det blir ett forkle Liker ikke broderi egentlig, men akkurat disse påskemotivene var så søte
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Jeg ser allerede med "gru" på de 3 siste ukene når jeg bare skal gå hjemme og ikke engang jobbe lenger... Har prøvd å tenke ut ting jeg kan finne på i de 3 ukene, men det er neimen ikke lett. Jeg syns jo rådet lenger ned her, om å bake til barselbesøk, var et utrolig godt råd (forutsatt at du har fryser med god plass da, det har dessverre ikke jeg). Eller så er jo f.eks scrapping noe man kan drive med. Kanskje skrive brev til den lille som kommer, som h*n kan lese når h*n har blitt voksen, f.eks. Disse kan du jo også selv lese opp gjennom årene - litt om denne tiden du har vært gjennom, svangerskapet, tanker, følelser, forventninger, planer. Jeg tror man fort glemmer det når ungen er ute og hverdagen blir snudd på hodet :-) Du etterlyser noe "fornuftig" å gjøre ? Vel... hvis du liker/kan og har mulighet til å sy, så kan du jo kjøpe noe stoff og sy nye gardiner f.eks. Er du rågod på å sy, kan du jo også sy noe personlig til babyen - kombinere scrapping og sying, og f.eks sy inn et bilde av deg og barnefaren ? Jeg har visst ikke så mange råd å komme med, dessverre... Lykke til !
Mayken Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet:( Nå etter jul har jeg begynt å strikke bursdagsgaver og julegaver til fadderbarna mine. Da får jeg jo gjort noe fornuftig i all kjedsomheten. Tenkte alle skulle få hjemmelagede julegaver i år...hehehe, litt tidlig ute, men må jo gjøre det nå som jeg har tid.
treningsberta Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 tenkte kanskje å sy gardiner til barnerommet jeg, så bruker jeg sikkert litt tid på å finne riktige stoff osv. Kanskje det blir noen puter i samme stoff... Ellers tenkte jeg å ta en tur på panduro for å finne meg noen hobbyprosjekter å drive med. på nettsidene deres har de flere forslagsbøker/brosjyrer om ting og tang man kan lage (var det hvert fall sist jeg sjekka). Gleder meg til å gå i perm jeg, men så har jeg jo jobbet fullt til nå omtrent (50% den siste måneden, og da har jeg stort sett sovet når jeg har hatt fri...), og har ikke hatt så mye tid til å kjede meg enda.
mammatetogansketette:)) Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Hva med å gå til biblioteket å låne et språkkurs? Det hadde jeg nok gjort om det hadde blitt lengre ventetid hjemme... Ellers har også jeg gjort det som er blitt sagt her... fått brukt opp litt restegarn på småklær:) Komponert litt sjøl, ekstra gøy det da... hehe.. Som en ovenfor sa er det lurt å ha et lite "prosjekt" hver dag, trenger ikke være store greiene, i alle fall ikke for meg... må gjøre alt i saakte kino;) En liten gåtur hver dag (alt er bedre enn ingenting!) er også lurt- Og godt! Lykke til! Tia går nok fortere enn du tror fremover skal du se...!
ninsoer Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2009 tusen takk for mange svar.. dere som strikker da.. hva strikker dere.. jeg er ikke så flink å strikke tar langtid så må vare enkelt og morrsomt.. å lite.. så d ikke tar så lang tid. har mange prsjokt jeg ha begynt på men bi fort at jeg legger d fra meg for godt.. eneste som jeg strikker nå fortiden er barne skjerf. sånne som man trer inni så man slipper å knyte. veldig praktiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå