togutter Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har bestandig trodd at man kommer likt ut ca med å ta 80% over ti mnder, eller 100% over 12 mnder.. men man gjør kanskje ikke det? Jeg har en årslønn på 306 000, hva er lurt at jeg gjør da? Nekter å begynne å jobbe når baby er ti mnder.. og skal ikke far ha 10 av disse ukene også? Sånn at baby blir 7,5 mnd når jeg er ferdig med permisjon? Skulle snakka med NAV kanskje, bare at de er så syyyykt treige!
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Det blir litt mer penger hvis du tar ut 100 prosent i 10 mnd i stedet for 80 prosent i et år. Men det er så lite at jeg ville ikke brydd meg om det. Noen tar 100 prosent og legger av penger slik at de tar to måneder ulønna permisjon etterpå. Men da skal en være disiplinert. Jeg vet ikke helt når de ti ukene til far innføres (da utvides også permisjonen med to uker), foreløpig er det bare seks.
*Super*Mamman* Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Du vil få ca 5000 mindre tilsammen om du velger permisjon med 80 % lønn... Det er så lite at jeg ikke hadde gidda å brydd meg om det. Ville uansett ha valgt permisjon med 80 % lønn, slik at jeg slapp å tenke på at jeg måtte sette av penger osv til de to mnd jeg hadde tatt permisjon uten lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå