Gå til innhold

Klarer ikke konsentrere meg.....!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, så trøtt og ukonsentrert...sitter på jobb og har dårlig samvittighet for at jeg har sittet her i snart 1,5 time og ikke fått gjort noenting!!! Og har det jo travelt, så nå er jeg nødt til å skjerpe meg altså!!! huff... Ikke lett dette.... Hvordan er det med dere? Klemmer:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo takk, er med i den klubben... *sukk*.... får ikke gjort så mye om dagene, men for tiden er det ikke så mye å gjøre heller da, heldigvis. Hjelper litt de dagene jeg får lagt meg tidlig, altså senest halv ti... da er jeg litt mer fokusert neste dag.

Skrevet

Hehe, jobben har nok betalt meg litt for å sitte på BIM i det siste ja... Sliter voldsomt med konsentrasjonen. Mange har sagt at ukene bare flyr i andre svangerskap... Vel, første trimester snegler seg hvertfall UTROLIG sakte....

Skrevet

Nei jeg er nok altfor sent i seng om kvelden ja...må innrømme det... Men det er jo så godt når tuppa er i seng, og vi kan ha noen timer for oss selv...så koselig:o) Så da går jo klokka fort mot 12 da...før jeg er i seng...og så opp igjen halv seks...oioioi, som jeg gleder meg til helg igjen...:o) Kanskje jeg skal krype til køys kl halv ti ikveld jeg også..hehe...så får jeg kanskje litt mer overskudd til i morgen..

Jeg også synes dette trimesteret går vanvittig S-A-K-T-E... men det har kanskje noe med at denne gangen visste jeg at jeg var gravid før ikm, mens forrige gang var jeg noen uker på vei før jeg fant det ut. Uansett, jeg gleder meg til jeg har vært på ultralyd, for hvis alt er i orden da, så skal jeg fortelle det på jobb. Så vet sjefen min ihvertfall hva det skyldes hvis jeg skulle være litt utafor... Klem:)

Skrevet

Så det er flere enn meg som står opp før seks om morgenen altså.. :) Det er det tyngste synes jeg, og hvis jeg blir sittende oppe til 11-12 på kvelden så er jeg helt ødelagt neste dag. Så det blir litt kjipe kvelder nå, småen er som regel i seng rundt halv 8, så har jeg gjerne litt som må gjøres av regningsbetaling, husarbeid og slikt, og vips er kl. halv 10 og leggetid.. *sukk*... trøster meg med at jeg får være lenger oppe når jeg skal ut i permisjon (selv om det da antagelig blir mindre søvn totalt sett)...

Som dere synes jeg også det går sakte nå, forrige gang fant jeg det ikke ut før jeg var 7 uker på vei, og da jeg kom på ul ble terminen flyttet en måned frem, så det var liksom ikke så lenge jeg gikk og ventet. Men nå går tiden sakte og det er en hel evighet til august, hehe...

Skal også fortelle det til 'alle' på jobben neste uke, når jeg har vært på tidlig ul. :)

Skrevet

Skal du også på tidlig ul Sivalur, så spennende! hvor langt er du på vei?

Jeg er 6 uker nå, men blir vel 8 uker når jeg skal på ul. Gru-gleder meg.....!!! Har vært og er så bekymret denne gang...er så redd for å miste, har gjort det en gang før. Og så har jeg nesten ingen symptomer denne gang...enda ihvertfall. Bortsett fra trøtt og ukonsentrert da...hehe.. Så jeg ser virkelig fram til ul...tenk å få se en bitteliten en ligge å sprelle, og høre hjertet....det hadde virkelig vært noe...:o)

Skrevet

Vel, for å si det som det er så var jeg faktisk på en tidlig ul når jeg var 8+6.. så da et bankende hjerte og sprellende armer og ben, så så langt så godt. Men, jeg ville egentlig se på nakkefolden og evt disse nevralrørene hvis det går an, og da var det for tidlig. Så jeg skal på ny ul neste uke, da er jeg 11+6. Håper da at jeg får sett at alt ser bra ut. Regner jo egentlig med det, men i og med at jeg har blitt en gæmlis (35 da, hehe) så har jeg bare lyst til å ta en ekstra sjekk.

Selv om du har mistet en gang før, så kan det gå helt fint denne gangen for det. Jeg har heller ikke hatt mange symptomer denne gangen, ikke slik som i forrige svangerskap, og må vel nesten bare være glad for at jeg har sluppet så mye kvalme og trøtthet som jeg hadde sist, selv om det jo har vært litt.

Lykke til med ul! :) Veldig kjekt å se en liten astronaut som spreller inni der... :)

Skrevet

Åjåj, så heldig du er som allerede har vært!! Og så utrolig bra at alt så bra ut. Men du, får man sjekket nakkfold og slikt i norge da? Jeg har hørt at legen ikke har lov til å si noe om han ser antydning til dette. Ihvertfall før man har fylt 38 år, da har man visst krav på det. For jeg kunne gjerne tenkt meg det selv nemlig. Men har bare måtte skyve tanken bort i og med at jeg er for ong da...blir 32. Hvor er det du skal på ul da? Har du snakket med legen om dette? :o)

Skrevet

Hm, aldri hørt noe om at man ikke skal få lov til det?? Jeg gikk til en privat gynekolog (på Majorstua), og sa at jeg ville sjekke på det, hun sa da at det er for tidlig men jeg kunne komme i uke 11-13. Da bestiller jeg en ny time etterpå sa jeg, og hun nevnte ingenting om at hun ikke ville/kunne se etter dette..?

Men jeg var også 32 med førstemann, og da sjekket jeg ingenting, der hadde jeg første ul i det jeg trodde var uke 19, som viste seg å være uke 23 (ble lurt av en festeblødning ja.. ;)) Må jo regne med at ting er i orden egentlig da. :) Og førstemann er frisk som en fisk og feiler absolutt ingenting (annet enn litt stahet som han vel har etter meg... ;))

Skrevet

Opprinnelig postet av Nettavisen

"I Norge er det forbudt å gjennomføre fosterdiagnostikk på private klinikker.

(...)

- Praktisering av nakkefoldscanning er bare tillatt i virksomheter med godkjenning for fosterdiagnostikk etter bioteknologiloven og når kvinnen tilfredsstiller de oppsatte kriterier, sier seniorrådgiver Vibeke dalen i Sosial- og helsedirektoratet til Nettavisen."

Fant dette på nettet. Jeg har nemlig bestandig hørt at det ikke er lov i norge av privatpraktiserende leger å fortelle om nakkefold, altså mulighet for downs, såfremt ikke den gravide er over 38 år eller har noen sykdommer eller lignende. Jeg har hørt om at det er 1 plass i oslo der de sjekker dette, men antar dette har kommet de siste årene, og at det koster litt. Det jeg har hørt før, er at norske kvinner har reist til danmark eller england for å få sjekket dette.... Men det er jo selvfølgelig mulig at noen gjør det likevel....hmmm...kanskje jeg skal spørre gynekologen min å høre hva han mener...:)

Skrevet

Oi, dette ante jeg ikke.... :( Gikk ut fra at det var greit jeg, hun sa jo ingenting om det. Har en venninne som er lege og som tok tidlig ul for å sjekke på dette, men kanskje hun fikk en kollega til å gjøre det og da blir det jo annerledes. Jaja, får bare se hva damen sier på mandag da, 6 dager igjen. :)

Skrevet

Ja det blir spennende!! Jeg vil anta at man kan ha flaks/uflaks mhp hvilke leger/gynekologer som utfører ul. Noen mener sikkert at det forbudet er bare tull, og derfor kanskje oppgir det likevel...? Jeg har ihvertfall hørt begge deler før. Masse lykke til uansett, må få høre hvordan det går med deg:o) Klemmer:)

Skrevet

Vi får se vi får se - jeg skal poste resultatet på mandag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...