barn2009 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Noen som har vært borti det og har noen tips til hva man skal gjøre for å bedre disse hersens greiene. Vondt og ekkelt. Men prøver å tenke at det kanskje betyr at babyen presser ekstra langt ned og at det derfor er grunn til å tro at det ikke er så lenge igjen....?
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Er nok pga nedpress og sikkert treg mage i tillegg, og du får kjøpt salve på apoteket som hjelper. Man kan være plaget med dette på slutten, men tror ikke det er noe sikkert tegn på at babyen kommer straks. Beklager.. :-(
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Hvis du er treg i magen nå på slutten er det veldig lett å få hemorider. Fikk det selv da jeg gikk gravid (fødte juni 07) og har den fortsatt, men nå er den ikke vond. OK; her kommer ekle detaljer, men greit å vite: kjøp lactulose på apoteket for å få i gang magen. Ta 3 doser hver dag til magen er i gang og deretter 1 dose pr dag for å holde den gående. I tillegg kan du kjøte scheriproct som er for hemorider (mange som sier at man ikek kan bruke den når man er gravid, men det gjelder bare de 3 første mnd) Nå i siste trim. er det trygt. Smør den på hemoriden hver gang du er på do og hvis du får det til; trykk forsiktig inn hemoriden tilbake i rumpehullet med fingeren og knip igjen. Det kan ta opp til 4 uker før den blir borte, men smertene forsvinner før. Selv var jeg akkurat kvitt en kjempevond hemoride rett før fødsel, men under fødselen kom den tilbake for det presset sånn på. Den var vond i et par mnd eter fødsel, men så ble den liksom bare tom. Men den er der fortsatt og jeg er forberedt på at den blir vond igjen neste gang jeg blir gravid. Jeg må sikkert operere den vekk siden jeg fortsatt har den 20 mnd etter fødsel, men siden den ikek plager meg nå vil jeg vente til jeg er ferdig emd barn før jeg gjør noe med den. Men husk; de aller fleste blir kvitt den litt etter fødsel go har ikke mere plager. Det er ikke noe godt med disse rumpetingene, men det går over:) God bedring:)
tse76 Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Har også fått hemorider denne gangen. Hvis det er utvendige hemorider hjelper sinksalve også bra. Fordelen med å bruke sinksalve er at du kan bruke så mye du vil. Legg på et tykt lag. Det er en fordel å bruke truseinnlegg... Stringtrusene kan nok også med fordel få hvile i skuffen en stund. Min var halvert i løpet ev en uke og borte på to uker.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 hei.. ja kjedelig med de hemoridene... men det er viktig å drikke masse venn og spis masse fiber rik mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå