Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Så hva skal jeg skrive ? Jeg tenker og lage de selv. Også vil jeg ha med i invitasjonen at det ikke blir fri bar men hvordan få det med ? Ta med hvor vi har lagt ut ønskelisten ? eller blir det feil ? Antrekk ? hvis jeg skriver pent ? hvordan kommer folk da ? eller skal jeg skrive dress/smoking ?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Jeg skal gifte meg 9 mai å har ennå ikke sendt ut invitasjoner. Men d jeg skal skrive er: I anledning ....... og ........ sitt bryllup, har vi den gleden av å invitere...................................... vielsen finner sted i ................kirke, lørdag............ kl.13.00 middag og festligheter arrangeres på .......................... kl. 16.00 s.u. 01.04.09. mob ..... mob ...... Med vennlig hilsen ........................................ på den andre siden tenkte jeg å skrive: ønsket drikke til festligheten etter kaffen medbringes selv... jeg skal ha alkohol til middag og kaffen men til festen må de ta med selv. jeg skriver ikke noe om antrekk eller ønsker. d kan de spørre direkte om vist de lurer:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Ikke ta ønskelista med i invitasjonen. Fortell heller de som spør etter den hvor den er... Ang dresskode: Dresskoder er feks smoking, mørk dress, kjole og hvitt. Det finnes ingen dresskoder som kalles "pent". Folk vil uansett kle seg pent til et bryllup, og trenger ikke å minnes på det. På www.skikkogbruk.no finner du hva de ulike dresskodene betyr. Mørk dress betyr for herrer mørk dress, jo mørkere jo bedre. For kvinner er det ingen spesielle regler, men en kort selskapskjole passer fint. Smoking betyr for herrer smoking, og for kvinner helst lange selskapskjoler. Galla vil bety kjole og hvitt, og lange selskapskjoler i nydelige stoffer for damene. Gå inn på linken for mer utfyllende. Skriver du dresskode betyr det at du krever at gjestene stiller i et spesielt antrekk, feks smoking og lang kjole. Dette krever sitt av selskapet også, man skriver ikke dresskode smoking til et bryllup på bygdelokalet med koldtbord og hjemmebrent/svenskekonjakk... I de fleste norske bryllup er det unødvendig med dresskode, nettopp fordi bryllupene ikke er så formelle at det "kreves" smoking. De fleste gjestene har vett til å kle seg så fint de kan/vil.
Sjokoholikern Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Vi gifter oss! Lørdag 11.07.2009 skal vi feire vår kjærlighet! Vi har gleden av å invitere ..................... til vielse i XXX kirke kl.16.00, og påfølgende bryllupsfeiring i XXX kl. 17:00. Svar ønskes innen 11. mai Hjertelig hilsen XXX og XXX PS: Sjekk ut nettsiden vår: www.::::::::::::::.piczo.com (Det er en egen nettside jeg har laget med informasjon om alt fra hvordan vi møttes, til bryllupsfeiringen, og deriblandt en ønskeliste... ) Når det gjelder at du ikke skal ha fri bar kan du kanskje skrive "Det vil bli servert drikke til maten"? Eller så trenger du strengt tatt ikke skrive noe, så får folk spørre om de trenger å vite det Trenger ikke skrive antrekk hvis du ikke har en sterk mening om hvordan folk skal gå kledd, alle vet at man kler seg pent i et bryllup. Men jeg kommer til å informere om antrekk på nettsiden, bare for de som lurer, siden jeg skal ha en spesiell rød tråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå