Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hjelper læreren overhodet til med å holde orden på skolesaker, klær og utstyr? Klasserommet er rotete, hylla blir aldri ryddet, han mangler stadig bøker etc, og klær og utstyr fosvinner hele tiden. Jeg gjør så godt jeg kan for å merke, minne ham på ting osv, men jeg kan ikke fjernstyre den lille svimekoppen min fra jobben! Forlanger jeg for mye når jeg mener at læreren kunne bidratt lit ttil at ungene holdt orden på sakene sine, fikk rett bøker i sekken etc?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Min 3 klassing glemte i perioder bøker på skolen, men jeg tok det opp med klassestyrer og nå er det skikkelig orden. læreren har notert ned hvilken bøker de skal ha med hver dag og det henger i hyllen til barna sånn at de ser det. Jeg mener at 3 klassegutten min må da klare å få bøkene med hjem når det bare er å se i hylle, det husker han også. Læreren minner dem på: husk å ta med bøkene hjem:) Er ikke hver dag klassestyrer har dem siste timen, noen lærere er ikke like flinke å minne på, men nå husker iallefall min gutt å ta med bøkene. Klær ol synes jeg ikke lærerene kan fly rundt å holde kontroll på, der må man merke godt og håpe poden får alt med. Her i huset har vi mistet en rekke forskjellige plagg, Noe blir funnet igjen på "hittegodset", mens andre ting er borte for godt. Snakk med læreren om dette med bøkene, hver dag han glemmer en bok sender du mld til læreren og spør om h*n kan minne gutten din på å ta med bøkene neste dag.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 bøker trenger barna litt hjelp til...men klær er de store nok til å holde orden på selv... men læreren bør tilrettelegge dette litt.. og ha ordensregler og konsekvenser dersom de ikke blir hold. på skolen til mitt barn er de veldig flinke til dette.. men har hørt av naboer som har barna på en annen skole at det er ett stort problem
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er lærer i en 3-klasse og har selv et barn i 3-klasse. Selvfølgelig burde læreren kunne endre/bedre rutinene sine når det gjelder kollektive beskjeder hvis dette fungerer dårlig. Men hvis læreren skal - rydde i 25-30 hyller - sjekke at 25-30 bøker av rette slag ligger i sekkene hver dag - holde orden på 25-30 luer, vanter, skjerf, votter, jakker, sko... Hvor i dette skal det bli tid til undervisning da tror du?? Læreren er LÆREREN, det er du som er oppdrageren. Hvis gutten din stadig mister sakene sine, bør du lære han verdien av å ta vare på sakene sine. Min jente er et surrehue uten sidestykke. Jeg kjøpte vanter, votter skjerf osv i begynnelsen av vinteren. Det tok vel ikke lenger enn en uke før mye var borte vekk. Da måtte hun ta av sine egne penger og kjøpe seg nytt. Etter dette har hun vært veldig påpasselig og nesten ikke rotet bort noe. Snakk med læreren og hør om dette er et problem som gjelder alle barna, eller om det bare er ditt barn som sliter med dette. Dersom det gjelder alle burde han endre rutinene sine ang de kollektive beskjedene. Dersom det bare gjelder ditt barn, burde DU ta noen grep og kanskje gi litt konsekvenser av å ikke ha med seg bøker hjem osv... Hvis det ikke fungerer etter konsekvenser, kan du jo snakke med læreren igjen og høre om han i en innkjøringsperiode kan samarbeide med deg om å innarbede gode rutiner hos gutten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå