Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 tok endelig mot til meg å spurte sambo om hvordan han følte for meg, han sier alltd han elsker meg, men jeg har hatt en ekkel følelse.... kom frem det at han ikke vet hva han føler lenger, men han vil elske meg på grunn av vår datter, hvordan gjør vi dette nå? jeg er totalt knust, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.... for jeg elsker han virkelig....
Kværuline Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Så trist... Hva med å prøve å "finne" hverandre igjen? Gjøre ting som dere gjorde før dere fikk barn? Kanskje bare gå på kafe, kino, etc sammen. Prøv å finn ut hvorfor samboeren din føler som han gjør. Er det noe dere kan jobbe med? Du kan jo foreslå terapi? Er vell vanlig å "miste" hverandre litt etter at et barn er født å man får mer ansvar og litt mindre tid til hverandre. Da legger kanskje følelsen seg litt på is og må nærmest hentes frem igjen... Ta en prat med han, og lag en plan:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 vi tenkte å gå på kino en dag, vi jobber skift begge to, forskjellige skift, så vi har egentlig bare tid til hverandre i helgene....dette har skjedd denne høsten, etter jeg var ferdig med permisjon å startet i jobben igjen, jeg føler vi har altfor lite tid sammen... i dag har jeg bare vert et vrak, begynner gråte bare jeg ser på han..... første dag siden vi ble sammen har han ikke sagt han elsker meg, men han sa det til jenta vår når vi la henne, klart han elsker henne, var bare så vondt å vite at han ikke elsker meg.... en annen ting er at han er veldig vanskelig å prate med.... han ville aldri sagt dette til meg om jeg ikke hadde spurt, han liker ikke snakke om sånt derfor lar han være! jeg vil så gjerne at alt skal bli bra igjen.... det vil han også... men jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for at han skal elske meg igjen, følelser er ikke bare å skru av og på... håper bare hannes følelser ikke er av for godt... HI
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Har dere sex ? Ofte etter man får barn så forsvinner jo sexlysten og en har ikke sex på lang stund. Menn føler også at de ikke får nok kvaltetstid sammen med oss, kosing;) Da blir de lei og utvikler slikt som du forklarer her. Så hvis dere ikke koser og har sex lemger så begynn med det, så kanskje han kommer på at han elsker deg alikevel. Er det noe som motiverer og styrer følelsene til menn så er det sex.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 jeg er virkelig uenig i innlegget over her!! en mann elsker ikke sin kjæreste pga sex. jeg mener ikke du skal ha sex med mannen din for at han skal få følelser for deg! man får ike følelser av sex, man har sex fordi man har føleleser i et forhold! mitt råd er å snakke med har, hør om det er noe spes han vil rette på. det er ikke så uvanlig å miste følelser, men noen gjør det bare i perioder. det kommer kanskje tilbake?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Jeg er uenig med siste anonym. Sex fremskaffer endorfiner, og det gir forelskelsesfølelser. Jeg synes at det å evt sprite opp sexlivet er en god idè. Menn er ganske enkle skapninger (sier samboeren min ihvertfall). Så lenge han får sex er han happy.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Enig med over her, menn styres av sex.. enkle vesen hehe. Men sånn er det iallfall. Så prøv å piffe opp sex livet, eller gi han mer sex hvis dere ikke har noe særlig. Menn føler seg forelsket og skaper følelser av sex.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 sex er det minste problemet, her er det sånn at han vil sjelden ha sex, jeg vil oftere enn han for å si det sånn... HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Da har dere jo et skikkelig problem. Har du spurdt hvorfor han ikke vil ha sex eller? Kanskje finn på no litt mer spennende i enga, overaske han litt.
Wiingla Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Herregud, er dere helt på bærtur eller? Skulle tro dere mener sex gjør en lykkelig. Det er ikke sex som holder følelsene i gang. Sex er selvfølgelig en viktig ting for et forhold om man har sex, man kommer nærmere hverandre. Men man har da ikke sex for å få følelser. Følelsene kommer liksom først, er jo de som er det vitkigste. Alle kan ha sex, men alle kan ikke være forelsket i den personen. Om hun lager en skikkelig sexkveld for han å gjør alt det utenkelige, betyr faen ikke det at han komemr tilbake med alle følelsene sine, han får kanskje en spennende kveld men det forandrer ikke livet hans. Er nesten fælt dere mener sex betyr alt. Lurer på hva slags mannfolk dere har funnet dere. stakkars. Hadde ikke mannen min vist meg den omsorgen han viser overfor meg, forteller meg hvor høyt han elsker meg, hvor mye jeg betyr for han, hvor fantastisk jeg er for han og alt det der og jeg ikke hadde vist det samme hadde ikke forholdet vårt heller vært noe å spare på selv om sexen er fantastisk! Så dum er jeg ikke. Aldri har jeg holdt på noen pga sex. Det er jo riv ruskende galt! Syns heller du skal prøve å ta motet til deg å prate ut med han, spør hva som har forandret seg. Er det noe du har gjort for at han har forandret mening/følelser for deg. Er det noe han selv har gjort eller ikke gjort. En plass har det jo godt galt, problemet er bare å finne ut hvor det skjedde. Hvis dere mener at et forhold kan reddes med fantastisk sex har dere gått glipp av et forhld med KJÆRLIGHET!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 Det er nok sant. Men sex får frem følelser. Har man lite sex så forsvinner følelsene.
Wiingla Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 som sagt.. da har dere gått glipp av et forhold med ekte kjærlighet.... slutter man å ha sex er det vel en grunn til det. Har luftet dette for mange av mine kamerater og min mans kamerater og venenrs kamerater, dere har funnet dere håpløse mannfolk som lar følelsene styres av sex. som sagt.... stakkars dere
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Ikke for å være frekk June, men hvor gammel er du? Du høres ekstremt lite erfaren ut når det gjelder samliv og forhold. Ihvertfall lengre forhold som går over 5 år. Sex er viktig for de ALLER fleste menn (med unntak av min mer eller mindre impotente eks, men det ble jo slutt der også da pga mangel på sex og min frustrasjon). Min samboer dumpet kona si gjennom 7 år fordi hun ikke ville ha sex. Mannen til venninnen min dumpet kona etter 10 år fordi hun ikke ville ha sex. jeg kan komme med ganske mange eksempler på ekteskap/forhold som har gått raka vegen ått helvete pga av motstridende interesser på sexfronten. Sex limer et forhold sammen, det er samholdet et par har. Det er intimiteten som gjør at man fortsatt er kjærester. Spør en hvilken som helst sexolog, psykolog eller lege for den saks skyld, men de vil nok være enige med meg og de fleste andre her inne. HI, dette trenger absolutt ikke handle om sex altså, men kunne ikke la være å svare på dette umodne innlegget.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Er helt enig med hun over her. I lange forhold så er sex for MENN ufattelig viktig. Det trenger du ikke prøve å fortelle oss at det ikke er engang. Menn er veldig enkle vesen, så lenge man elsker hverandre og har et bra sex liv så er alt perfekt for mannen. Jeg kan også nevne utallige forhold som ble ødelagt fordi mannen ikke fikk nok sex. Og dette er par som hadde det helt perfekt i selve forholdet og var kjempe forelsket. Det har de alle sagt, men det var ikke nok sex. Så ikke kom her og si at noe annet. Var en tråd her inne som handlet om menn og sex og der var samtlige enige. Menn styres av sex, fikk de nok sex viste de mer følelser, var mer sosiale og kjærlige, gjorde mer husarbeid og tok vare på barna. Så jo, sex er alfa omega for menn!
Wiingla Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Du kan være så frekk du bare vil, det er ikke noe som treffer meg akkurat. Hvor gammel jeg er og hvor mye erfaring jeg har er noe du ikke vet nei. Men jeg har mye mye mye mer erfaring enn du aner. Beklager, men jeg vet faktisk hva jeg prater om akkurat der. Du vet jo ikke hva jeg gjør, hvordan jeg lever, hvem vi i min familie er og hvordan vi har det. heller ikke hva min jobb faktisk går ut på. Kanskje jeg har erfaring fra begge deler. Tenkt på det noen gang. Har ikke sagt sex ikke har noenting å si. Men det er ikke det som er nøkkelen til et godt og langvarig forhold. Synd dere tror det. Alle psykologer har sine meninger så tar du en undersøkelse får du flere svar;) Som jeg også har sagt det er en GRUNN til at sex forsvinner fra et forhold. Tror ikke den forsvinner fordi du elsker personen så høyt, eller hva er din mening? Dere må tenke på utsiden av boksen. Det finnes mange kåte mannfolk som ikke tenker på annet. De som mener sex er nøkkelen har ikke nok erfaring. Dette er i utgangspunktet en latterlig diskusjon. Voks opp mannfolk. sex er ikke alt. Farvell:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Haha, useriøs du er June. Bra du sier farvell for du vet faktisk ikke hva du snakket om. Spiller ingen rolle hva psykologer sier så lenge dette har vært menn selv som mener dette. Og det er ingen mannfolk som har svart på denne tråden iallfall, det er jo ingen aktive mannfolk her lenger. Men vi snakker utifra hva menn sier og hvordan kan du si at de mannfolkene ikke mener dette så lenge de sier det selv. Uten sex blir menn late, usikre, føler ikke damen elsker han, tror hun er utro osv osv. Så jo, sex styrer menn sitt daglige kjærlighetsliv.
Wiingla Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Sa farvell for dere kunne fortsette diskusjonen alene. Dere er så trangsynte, så hvorfor skal jeg bruke min fritid til å forklare dere enkle ting. Det sier jo bare litt om deg, som mener jeg er useriøs pga erfaringer. Det er jo så latterlig at jeg ler. Du snakker utifra hva menn sier til deg, det samme gjør jeg,. det er ikke ALLE men som mener sex er nøkkelen. er det så vanskelig å forstå. fremdeles unngår dere spm om hvorfor sexen forsvinner. Dere vil liksom ikke "svare" på spm. Derfor sier jeg farvell, fordi det går ikke ann få det inn i hodet. Beklager, men sånner livet. Skal ikke ta alle menn under en kam. er det det du føler jg har gjort beklager jeg det, finnes de mennene som faktisk uheldigvis mener sex er viktigst. Men gud, så mange som skjønner at kjærlighet er nøkkelen til et sexfylt forhold. Noen takler bare ikke at andre mene noe annet. vi er kvinner, vi vet ikke hva en mann tenker, det er greit. Men noen menn åpner seg å forteller sannheten. Som i mitt yrke. Jeg vet hva jeg snakker om. Beklager hvis du håpet jeg hadde null erfaring og var en dum blond kjærring uten hjerneceller. Min diskusjon er over, selv om i utgangspunktet dette aldri var en diskusjon... Jeg sa det jeg mente som alle dere andre mente. Jeg syns faktisk synd på dere som er i et forhold der mannen mener sex er viktigst. og at alt ordner seg med sex. Spesiell sex kan piffe opp et sexliv på mange måter. Men dere må få opp øynene deres.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Ja tenk seg det. I ditt yrke, du er vel ikke akkuratt noen love guru. Og med alle de skrive feilene dine så kan ikke du ha mer enn barneskolen som skolegang og er vel 17 år. Såklart alle menn viser kjærlighet, men sex styrer menn. Ingen kan se bort fra det. Da er dere blinde. June, du repeterer deg så mye her at jeg tror du bør ta kvelden nå og la voksne folk med virkelige erfaringer og som snakker utifra spørreundersøkelser snakke. Sov godt
Wiingla Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 å hjelpe meg, stakkars deg. 17 år? ja det er lenge siden det:) Var en fin tid, da jeg var 17 var jeg like trangsyns som deg. Har du tenkt noen gang på at noen repeterer for å få det inn i hodene på noen? Har du hørt om dysleksi og slike ting? Selv om man har det kan man komme utrolig langt i livet. Ikke alt dreier seg om at man m skrive rett for å komme høyest opp vet du:) Men at du ser p me som 17 er jo egentlig litt gøy. Det sier mye om deg som person. Håper du en dag treffer en som ikke er som de gutte valpene der ute. spørreundersøkelser ja, hvis dere tar erfaringene deres derfra syns jeg meget synd på dere. Du kommer ikke langt med å tro du er noe du ikke er. Hvis du sover bedre ved å mene jeg ikke kan min jobb, at jeg ikke har fakta erfaring skal du få tro det:) God natt lille venn. Håper du får sove godt. Kanskje mamma skal komme å lese eventyr å se om det er noen under sengen din? Høres ut som en liten jente på måten du må kritisere andre med ting du tydeligvis ikke har peiling på
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Må dere 2 kutte ut. Høres jo ut som 2 førskole elever som krangler. June: Du bør seriøst lære deg og skrive skikkelig, at du har noen høy utdannelse tviler man sterkt på med så mye skrivefeil. Anonym: Slapp av, kjærlighet og sex er like viktig i et forhold. Er klart svikter en av de 2 tingene så kollapser forholdet også. Angelica
Wiingla Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 1, mitt navn er ikke june. er ikke jeg som eier nicket. 2, det som er feilen til maange er at så fort noen skriver noen ord feil er man bare et lite barn. Tenkt tanken på at noen ganger blir man så irritert at man skriver fortere enn man regner med, hender og hodet er ikke i takt, ord blir feil. Bare bli vandt med det. 3, Jeg følger fakta ikke disse undersøkelsene dere påstår er sanne. 4, Jeg er akkurat den jeg er, jo man kan komme ganske så høyt opp selv om man har skrive vansker. Dere som ikke har f.eks dysleksi vet ikke hva slags hjelp man kan få. Det er en ting som går igjen i min familie, men mange i min familie sitter høyt oppe. Ikke påstå ting dere ikke har peiling på Uff.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #22 Skrevet 5. februar 2009 At dere gidder!!!! Dere ødelegger tråden for hennsom startet den - ta krangelen deres et annet sted!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #23 Skrevet 5. februar 2009 Helt enig, June virker jo som hun er den som vet alt om kjærlighet, forhold, sex. Må jo være fantastisk å være typen hennes. Siden hun vet alt. Herregud, stakkars samboer og barn som skal ha en så perfekt mor. Men siden hun er så høyt utdannet og hele familien hennes er høyt utdannet så har vi andre levende her inne vel ikke så mye vi skulle ha sagt.
Artsibelly Skrevet 6. februar 2009 #24 Skrevet 6. februar 2009 Kjære alle dere anonyme! Hva med at dere tar denne svært umodne krangelen deres videre i forumet 'krangledebatten', og lar andre svare seriøst på innlegg som krever noe omtanke og refleksjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå