Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Har så lyst på det.. Nam!! Kan jeg spise dette tro nå som jeg er gravid?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Legen min sa jeg trygt kunne spise det...
Staark Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Men matportalen sier nei til all spekemat. Så får du selv velge hva du vil gjøre.
Lykke X 4 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Salami er rått kjøtt. Spiser ikke det. Ikke engang om det har vært fryst.
*toppris* Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 står også på matportalen at kjøtt som er vakuumpakket (pålegg) skal man da spise en god stund før utgangsdatoen på pakken... så jeg har null prob med å spise det, er så sjeldent uansett...
Lykke X 4 Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Men så er jo salami spekemat( rått kjøtt) Vakumpakket pålegg er mye annet også.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Hvis spekemat er rått kjøtt synes jeg det er rart at legen min sa jeg fint kunne spise det... Han hadde aldri hørt at salami var farlig og sa at salami er behandlet side det er pølse... Men det står jo verken eller når det gjelder type salami for det er ikke direkte spekemat men mer oppskåret kjøttpålegg... Kjøtt er en viktig kilde til flere næringsstoffer. Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar (se saken Skadelige bakterier og parasitter Skadelige bakterier og parasitter kan gi deg infeksjoner som påvirker barnet ditt. Bearbeidede kjøttprodukter Du som er gravid bør spise oppskåret kjøttpålegg ferskest mulig for å redusere risikoen for å få i deg skadelige bakterier. Sjekk holdbarhetsdatoen. Jeg velger iallefall å stole på legen min... Han er en veldig flink og populær lege med lang erfaring...
Pappalille Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Gilde har selv sagt, på forespørsel, at de først fryser ned og så varmebehandler alt kjøtt de lager salami og lignende pålegg av. Det skal være helt ufarlig. Stol på legen din du =)
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har spist salami OG roastbiff i svangerskapet, uten at det har blitt noen komplikasjoner av dette:) Babyen min er frisk som en fisk, og kommer ut til oss denne uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå