Gå til innhold

Hvor urolig bør jeg være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til torsdag for nesten 2 uker siden endte vi på legevakta med småen pga falsk krupp. Han har vært i god form siden den gang, men igår begynte han med samme hosten han hadde når vi endte på legevakta.

Han har sovet litt urolig de siste nettene, og har kommet og lagt seg på madrass på gulvet hos oss med dyne og pute. Mulig det er for kaldt for dette hos oss og at det er derfor han har blitt forkjøla nå.

Hvertfall, ikveld har han 39,7 i feber, hoster stygt og er selvfølgelig sutrete og lite interessert i å sove. Han er snart 3 år.

Tok en telefon til legevakta, hovedsaklig for å utelukke et nytt anfall med at han ikke fåt puste osv.

Etter en samtale konstaterte de at vi kunne bestemme selv om vi skulle komme, men slik det så ut til nå kunne de ikke gjøre annet enn å gi han noe for hosten...

Han holdes jo hjemme fra barnehagen imorra selvfølgelig, men bør jeg kontakte fastlegen for en time? Eller kan jeg slå meg til "ro" med at det er vanlig influensa og vil gå over etter noen dager?

Har hatt et halvt år med mye sykdom pga nylig oppdager cøliaki, så håper virkelig at dette ikke er noe å bekymre seg over nå......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Så lenge feberen går ned når du gir han paracet (og så sant han ikkje får eit falsk krupp-anfall der han ikkje år puste) er det ikkje noko eg hadde tatt til legen etter 1 døgn trur eg. Hadde sett det an ein dag til, og viss han ikkje var bedre i løpet av tirsdagen, fått ein time på onsdag. Trur eg.

Men det er du som kjenner ungen din best, og viss du syns han virkar unaturleg slapp/veldig dårleg så tar du han til legen uansett.

God bedring, det er ikkje greitt når dei er sjuke desse små...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...