basilikum Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Faren til min samboer er gift på nytt. Faren eier mange tomter langs sjøen(nå eier begge de) For 5 år siden ble min samboer bedd om å skrive under på papirer hvor han fraskrive seg arva. Nye kona til faren er 15 år yngre. Ho har to barn på 15 og 18 og vil ikke at samboer skal ha mulighet til å kjøpe tomt på en billig måte nå pga barna hennnes er yngre og ikke har mulighet enda. Faren vil samboer skal ha mulighet men ikke den nye kona. Ho er forresten ikke ny, de har vært gift i 13 år. Men hvorda har samboer muliget til å finne ut om alt står i hennes navn ? Hvor kAN man sjekke slikt og hvilke uligheter har han for å sikre og ikke bli arvløs? Tusentakk for evt svar:)
basilikum Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2009 Noen som har peiling på slike ting?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Jeg vet ikke om han har rett til innsyn, men han kan jo sjekke om skjøtet på tomta er tinglyst og evt til hvem. Arveløs blir han ikke, men arven blir mindre ettersom alt nå er felleseie mellom hans far og stemor.Dvs at han arver av den delen som faren eier.
cammiss Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 har han skrevet under på noe.. Ta kontakt med advokat- dette høres komplisert ut... men barn kan ikke bli gjort arveløse- men de kan få begrenset arven til èn million.... spurte en advokat i nærheten med peil på arv osv,,, Lykke til.
basilikum Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Han har ikke skrevet under på noe. han nektet heldigvis. Det er ikke det at faren vil gjøre ham arveløs, men kanskje ei stemor som har litt for mye makt:)
du og jeg og vi to Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Ja, jeg tenker som camiss - sett en advokat på saken. Kan bli litt bråk - men hun ber jo om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå