Gå til innhold

Fødselspermisjon og pleiepenger...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Jeg er i fødselspermisjon med vår yngste datter, den eldste datteren vår har nå blitt utskrevet fra sykehuset og vi har egentlig rett på pleiepenger nå.

Jeg vet at jeg ikke kan få pleiepenger samtidig som jeg har fødselspermisjon, men kan mannen min vær hjemme og motta pleiepenger?

Grunnen til at man får pleiepenger er jo for at barnet trenger tilsyn hele døgnet, det er jo vanskelig for meg å kunne gjøre det når jeg i tillegg har en baby!?

 

Takker for svar! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er fullt mulig, kan dere ikke bare be om en samtale med nav? Da får dere jo informasjon om hvilke ytelser dere kan ha krav på, kanskje hjelpestønad og grunnstønad også kan være noe dere kan ha krav på?

Skrevet

Takk for svar. Det er bare nå som hun nettopp har blitt utskrevet i fra sykehuset at vi har rett på pleiepenger, ut uken....

 

Vi får forresten hjelpestønad.

 

(Jeg har ett gammelt nick,er langt i fra på overtid ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...