2små og en blå Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Faren til eldste barnet mitt er psykisk syk. Han har vært det noen år men det var først for ca 1 år siden at jeg fikk vite det. I fjor var han innlagt uten at jeg fikk vite noe før det var gått noen mnd. Han hadde da prøvd å ta sitt eget liv. Han har hatt datteren vår sporadisk i alle disse årene (hun er nå 7 år) Noen ganger kunne det gå mnd uten at han traff henne. Jeg fikk aldri vite grunnen. Ikke spurte jeg heller av forskjellige grunner. Bl.a da vi flyttet fra hverandre var det en kjempe oppvask når det gjaldt henne og vi satt igjen på bar bakke uten verken klær eller møbler. Så jeg har aldri turd å snakke med han. Så i sommer fikk jeg vite at han var blitt syk igjen. Han tok ikke tlf og hadde låst seg inne i leiligheten sin og ingen fikk kontakt med han. Det gikk uker før han selv to kontakt og ville ha datteren vår på overnatting noe jeg nektet. Jeg ville ikke utsette henne for noe slikt og ikke kunne han bekrefte at han var frisk heller. Faren til min andre datter har vært helt fantasisk i alle år og stilt opp for jenten som om det var hans eget barn og siden i sommer har hun vært der annen hver helg sammen med søsteren sin. Men nå kommer han og igjen vil ha samvær med sin datter. Jeg har sagt at selvfølgelig skal han få treffe henne når han måtte ønske men ikke overnatte der. Der sitter jeg foten ned. Er livredd for hva han skal finne på når han er alene med henne. Jenten min har blitt en ny jente siden hun sluttet å være hos faren. Hun er gladog fornøyd. Ikke innesluttet lenger og avlevering på skolen går som en lek noe den ikke gjorde før. Så nå kommer det... Gjør jeg det helt feil. Bør han få ha henne på overnatting eller skal jeg stole på magefølelsen min. Takknemlig for alle svar.
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Har du advokat? Jeg syns at du enten skal skaffe deg en eller snakke med den du allerede har. Advokaten har myndighet til feks å be om utskrift fra journaler, bekreftelser på hvor syk han er, etc. Kanskje en tur til mekler hadde vært lurt? Da kan dere sette opp en skriftlig avtale som regulerer samværet med bf. Du må nok begrunne veldig saklig hvorfor du ikke ønsker at hun skal overnatte hos ham. Men jeg skjlønner deg veldig godt! Lykke til :-D
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 synes du svarte på spørsmålet selv med det du skrev!! hør på magefølelsen din, her må du gjøre alt du kan for å verne datteren din! synes absolutt ikke hun skulle overnatte nei!
2små og en blå Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg hadde en advokat den tiden vi gikk fra hverandre men har ikke vært i kontakt med henne på en del år. Han var selv innforstått med at han ikke kunne ha henne på overnatting siden han en periode leverte henne til andre fordi han ikke var i stand til å ha henne selv. ( Dette har jeg blitt fortalt av familien hans) Nå er han som en femåring og ikke helt forstår alvoret i saken. Den dagen jeg får en legeerklæring på at han er 100% frisk så skal jeg vurdere det men når jeg ser hvordan jenten har forandret seg det siste året er jeg sikker på jeg gjør det rette. Men til tider sliter jeg litt med dårlig samvittighet ovenfor faren selv om jeg har sagt han bare må ringe så skal han få treffe henne. ( Noe som skjer hver 3 uke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå