simba>>>3gutter Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 For oss er finanskrisen positivt (ikke for å skryte) for vi har begge sikre jobber.Vi får lavere rente på lånene slik at vi sitter igjen med mer penger i mnd. Jeg er veldig glad for at vi ikke jobber i næringer som sliter nå, synes synd på de som går å er redde for å miste jobben sin. Håper at det hjelper mange som er utsatte med krisepakken som kom i dag.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Vi er også noen som profitterer på dette. Renten går ned, vi har sikre jobber og vi skal bygge hus akkurat nå som entrepenører og tømrere er ekstra lett å få tak i og er "billige".
Tommage♀♂ Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Kun lavere rente her også. Jeg tar bare vikartimer i skolen, og lærerne er like syke som før uansett finanskrise, mens sambo jobber offshore. Men min bror er permitert, så jeg merker det jo på den måten da.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 I mannen min sin jobb ble flere permitert, men så kom julen og det ble mye å gjøre, så de fikk komme tilbake. Nå er det stille igjen og vi går alle å krysser fingre og tær for at det ikke skal bli permiteringer igjen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 jeg er student og jobber ikke, har heller ikke noe lån. så jeg merker det bare i at bensinprisene har vert fine.
Silja FullFres McQueen Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Her er Hønki permittert. Fikk varsel rett før jul. Gikk en uke på nyåret hjemme, før han ble kalt ut til jobb igjen. Så vi er jo ganske usikre på hvor lenge han får jobbe og slikt da... Men ellers så merker vi det ikke på noen annen måte enn at inntekten kan bli noe lavere... =P (Som om ikke det er nok...)
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Her skal jeg ut i jobb og det er ingen lett sak om dage, veldig få som ansetter i min "bransje" I tillegg har mannen mistet en av to jobber. Foreløpig er det greit, men det kan bli tøft utover siden jeg står helt uten inntekt:( Eller merker vi jo helt klart de positive effektene, og har blant annet storkoset oss i London i helgen med rekordlav kurs på pundet:)
vildejenta Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Jeg jobba i et vikariat før finanskrisen, det ble ikke fornya, så jeg leter fortsatt etter jobb, og det er ikke lett!!
Blåmandag¤ Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Vi kommer godt ut av det.. Lavere rente og sikre jobber.
Piken på landet Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Foreløpig bare "positivt". Vi har masse lån, så lave renter passet veldig bra. I den korte perioden renten var høy, hadde vi et par millioner i egenkapital, så det var jo gunstig :-) Jeg har sikker jobb, og han er bonde så det er jo forsåvidt sikker jobb det også. Men priser på kjøtt, korn, gjødsel, kraftfòr og alle slike ting spiller jo inn på hans inntekt, og finanskrisen kommer til å få innvirkning på slike priser. Så det blir spennende fremover hvor store konsekvenser det vil få. Det blir neppe noen alvorlige konsekvenser, men må nok regne med at inntekten hans kanskje vil gå litt ned i et par år. Har ingen problemer med å leve som normalt for det om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå