Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 er i uke 22 på onsdag, og i noen uker har jeg lekket noe vann, vet ikke om det er ekstra utflod eller ikke..men er mere vannaktig egentlig. dette skjer noen ganger etter jeg har vert på do..da jeg går fra doen og det kommer vann, kansje 4-5 dråper sånn at det blir litt vått i trusa.. det kommer også noenganger om jeg er i mye aktivitet...kjennes nesten ut som når man kjenner at det kommer blod når man har mensen, og heldst vil springe på do.. er egentlig ganske vannaktig.. er dette isåfall farlig? tenkte jeg skulle ringe jordmor i morgen og høre..tenkte bare kansje noen andre her har eller har hatt erfaringer med dette har som sagt hatt dette noen uker nå , men barnet har vert aktivt, så har egentlig ignorert dette....men bynner å tenke litt mere påd et nå siden jeg har hatt så "spreng" mage (føltes det ut som iallefall) en stund nå, og plutselig i går så var den blitt mye mindre, og ikke så sprengaktig.. derfor jeg reagerer nå.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Regelen er vel at hvis du bekymrer deg, så er det lurt å kontakte legen eller jordmor. Jeg ville gjort det, selv om alt antakeligvis er i orden Lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Du bør så absolutt ringe jordmor. Kan være fostervann, men det trenger ikke være det. Eneste måten å finne ut av det på er å kontakte jordmor/lege.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2009 takk det skal jeg gjøre i morga tidlig
Duggfrøken Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Du har allerede fått svar her men ja ring Jordmor.
Sporty mamma Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Ta kontakt med jordmor, men når det er sakt så er det ganske uvanlig og lekke fostervann.De aller fleste som tror de gjør dette lekker urin. Det høres kanskje dumt ut, men presset på urinblæra kan føre til at man kan lekke litt spesielt etter do besøk eller ved aktivitet, men om andre her har sagt.Er man usikker så ta en tlf til jordmor så slipper man og gå og gruble. Lykke til
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2009 skjønner..men om det hadde vert urin, ville ikke det lukte litt urin da? for hos meg lukter det ikke noe særlig..kan jo være utflod å da..men jeg pleier ikke ha sånn utflod.. det nå er nesten helt vannaktig :S er ikke mye heldigvis men... ringte jordmor idag men ho er borte til torsdag så ringte legen, og fikk time kl 9 i morgo tidlig? hvor redd skal jeg være nå? hva skjer om jeg lekker? hvordan sjekker de om jeg lekker? er det arlig? ...hnnnng, ble redd jeg nå :S
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Ikke bekymre deg! Har du fått time, er det kjempefint. Du må bare prøve å ikke tenke på det til da. Så lenge det ikke kommer ut desiliter med væske, er det ikke farlig. Hvis det blir mengder, må du dra på legevakten. Urin trenger ikke å lukte i det hele tatt hvis du lekker. Den kan være ganske så blank (er det hos meg, jeg drikker så mye vann). Etterhvert i svangerskapet blir musklene i bekkenet og rundt omkring slappere og slappere, det er helt vanlig å lekke urin. Du kan jo prøve knipeøvelser!
Line3 Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Jeg lurte på det samme. Gikk inn på jordmorsvarene her inne og søkte etter forstervann. Svarene der roet meg helt ned. Skal visst veldig mye til, og før hodet har festet seg vil det som oftest komme masse, ikke litt. Urin og utflod er oftest svaret. Jeg har sjekket et par ting med jordmor Siri selv, og hun er rask til å henvise til å få det sjekket hvis det er noe som føles galt. Det at hun omtrent aldri ba noen sjekke det opp var i seg selv betryggende. Dessuten produseres det jevnlig forstervann ettersom jeg har forstått, så det skulle vel da fylle seg igjen. TROR ikke du har noe å bekymre deg for. MEN.... allikevel er jeg enig med alle som har svart at er man bekymret bør man sjekke. Tenkte bare det kunne hjelpe litt på bekymringen så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå