Gå til innhold

Sliter med meg selv...! Blir så oppgitt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig opp og ned psyke, men er mye deprimert, men vil klare meg selv, og komme meg opp selv..!!!

"Normalt" når jeg er "nede", gråter jeg masse..men nå er det annerledes, jeg er bare tom i kroppen min, er verken trist, lei meg, eller glad, er bare tom.

Det som er "problemet" nå er at jeg jobber masse (er daglig leder så kan ikke sykmelde meg nå...), sliter med å skaffe folk som passer til en stilling som er ledig, sambo er på sjøen, og jeg er alene med to barn. Når det er så masse som skjer rundt meg klarer jeg ikke å holde det rent og pent rundt meg, og jeg hater rot, og blir skikkelig deppa va rot, og nå er det skikkelig ille her (føler jeg..), og jeg skulle ha rydddet og vasket, men sitter bare her, tom for energi..:!

Ett rotete sautreinlegg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill deg time hos psykolog i morgen du.

Er godt å få pratet ut om det man sliter med, og særlig til en proff.

Skrevet

Hvis folk må ha psykolog for å få rydde hjemme, så stiller jeg spørsmål om det muligens er misbruk av psykologer. Flesteparten av psykologene er jo rotehuer som har det skittent hjemme og som går i skitne klær. Og ja Tro meg. jeg kjenner mange psykologer.

Skrevet

Hei:) Fra et rotehode til et annet... Rot stjeler så vanvittig mye energi!! Jeg vil virkelig anbefale deg å ta en liten titt inn på siden flylady.net

Der fikk jeg orden på livet mitt 15 minutter av gangen.

Skrevet

Kjenner til den tomheten i kroppen du snakker om. Ekkelt å føleseg så "forsteina". Da er det mye bedre å tute og gråte; det er i hvert fall forløsende.

Mulig det er et tegn på utbrenthet. Da mister man ofte kontakten med følelsene sine.

Rotet er et resultat av stress som igjen fører til tiltaksløshet og apati - eller rett og slett tidsmangel. Dessverre gjør rotet at man føler seg enda verre; det er en kjennsgjerning at uorden påvirker hjernen negativt.

Klarer du å ta fatt i en liten flik av det, vil du se at noe begynner å løsne. Energi avler energi. Vet hva jeg snakker om.

Vil forøvrig anbefale boka "Naturlig overflod". Husker ikke forfatteren i farta, men spør på bibliotek/bokhandel.

Skrevet

Vaskehjelp en gang annenhver uke?? Da vet man at det blir "tatt etter" nå og da iallefall...Med rundvask av bad og evt bytte på senger disse dagene så kan man vel regne 3-5 timer hver gang (si 10 t i måneden da...500 kr timen om man tar i, og du kommer unna med bare 5000...Tror psykolog er dyrere,-OG du vil måtte bruke av den dyrebare tida di attpåtil. Med vaskehjelp "tjener du tid")....og det er vel billigere enn psykolog,- og muligens mer behjelpelig slik du har det nå???

Skrevet

Vi har bare vaskehjelp hver tredje uke, men det rekker i massevis! Da kan man selv stå for "smårydding" innimellom, men for meg høres det ut som du må prioritere litt; ikke tenk på at du MÅ rekke ALT!

Prøv å tenke på hva som er det aller viktigste. Kanskje ser det ikke like bar ut hjemme hele tiden, men barna har det i hvertfall bra og du fikser jobben - og kanskje også forholdet?

Ikke strev sånn etter at ALT skal være perfekt!

Skrevet

Hei du som har brukt FlyLady! Kan du fortelle litt mer om hva dette går ut på? Har vært inne og tittet litt, men er ikke SÅ god i engelsk, og vet ikke om jeg helt forstod opplegget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...