Gå til innhold

Utflating på vekstkurven


franco

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer her?

 

Min baby har liksom stoppa helt opp i vekst. er i uke 35. var på en UL sist uke for å sjekke, og der sa de at alt ser fint ut, dvs. nok fostervann og god blodgjennomstrømning i navlestreng, men de kan ikke forklare årsak til denne stoppen. synes det er veldig ekkelt. blir skikkelig stressa av å tenke på det. skal på ny UL i neste uke for å følge med på utviklingen. håper selvf på vekst da. Andre som har opplevd noe lignende? Og hva kan årsaken være? Har kutta ut kaffi for mange mnd siden, for det har jeg hørt kan hemme vekst. bruker ellers selvsagt ikke snus, alkohol el røyk. Kan det komme av stress??

 

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Kan dessverre ikke hjelpe deg i forhold til årsak. Jeg har termin 6. mars og har det på samme måte, min kurve flater også ut og heller ikke her er det noen konkret årsak til at dette skjer. Alt ser ok ut men barnet tar da ikke til seg næring som det burde... Siden jeg hele veien har vært svært aktiv har jeg sammen med jordmor forsøkt å hvile etter måltid (barnet tar bedre til seg næring da), gått mindre turer, spist fettfull mat og mye fisk. Alt uten hell... Jeg har akkurat begynt i ny jobb og den består av hektiske dager og en del overtid. Jeg tenker og at stress kan være en årsak. (Jeg håper det, en har jo alltid en klump i magen ift om noe kan være galt med barnet).

 

Jeg følger med her inne videre for å se om noen kloke hoder kan gi oss begge en forklaring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Har termin 10.mars. pga bekkenløsning og en god del (vonde) kynnere er jeg ikke særlig fysisk aktiv, selv om jeg gjerne skulle vært det. Men har en alt annet enn rolig jobb, og har jobba fullt (nettopp redusert til halvt) hele veien. Så at stress kan være medvirkende, er vel en mulighet. blir du fulgt opp med ekstra ultralyder etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...