klampen i bånn Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Det blir ikke passbilder i den forstand, men om man tar bilde mot en hvit vegg og klipper til? Eller er det spesielle regler for det også?
Mammaen til Kevin Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Jeg gjorde det og det ble godtatt... Les på politiet sine sider om krav til bilde. Er en hel haug med krav for å få bilde godkjent
Sørland-snuppa Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 det tror jeg ikke , de er desuten veldig pirkete på de bildene, ikke for mørkt/lyst, ikke for lankt nede eller oppe og må sitte i midten i bilde, ikke hatt,solbriller, må ligne mest mulig på den personen som du vanligvis er, altså ingen forandringer på hårfarge og slikt om du bare skal ha det for en periode. ikke for mye sminke. ja masse slikt var det ivertfall når jeg skulle ta passbilde.
Mammaen til Kevin Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Man kan ta bilde hjemme så lenge bildene tilfredstiller alle disse kravene: Teksten under er hentet fra politiet sine sider... Fotoet skal være skarpt, riktig eksponert og i fotokvalitet • Fotoet kan være i svart/hvitt eller i farger • Fotoet skal ikke være eldre enn 6 måneder • Fotoets størrelse skal være ca. 35x45 mm • Fotoet tas rett forfra (fokuser på øynene), mot en lys bakgrunn • Fotoet skal vise hele hodet og toppen av skuldrene, ingen slagskygge • Ansiktet skal dekke 70-80 % av bildeflaten, dvs. at avstanden fra isse til hake bør være minst 30 mm • Det er tillatt med religiøse hodeplagg, forutsatt at alle detaljer i ansiktet likevel vises klart. Haken, pannen og begge kinnene skal være synlige. Hodeplagget må ikke kaste skygger over ansiktet • Øyne skal være åpne og klart synlige, øynene må ikke dekkes av hår • Både hake, panne og begge kinn skal være synlige • Munnen må være lukket • Ved bruk av briller: Ikke farget glass, innfatningen må ikke skjule noe av øynene, det må ikke være refleksjon i glassene
klampen i bånn Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2009 Ja jeg leste det. skal prøve. Men hvordan skal man klare å få en baby til å sitte rolig? Kan jeg skrive hn i passet istedet?
Mammaen til Kevin Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Jeg la sønnen min ned på en dyne (med hvitt sengetøy) og lagde rare lyder så han så han ble liggende å se rart på meg :-)
Intimnissefar Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 her i oslo betalte jeg 20 - 40 kroner max på automaten som var på politistasjonen. fikk til og med penger igjen for de bildene politiet mente ikke var bra nok. bare et tips i stedet for å ta i foto-butikk eller automater rundt omkring hvor det koster myye mer.
klampen i bånn Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2009 joda, men det er mye enklere å ta hjemme
Intimnissefar Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 og på stasjonen gir de deg en hvit bakgrunn du kan ha mellom deg og baby, så du kan ha han på fanget. men ordner man det hjemme er jo det veldig greit og
klampen i bånn Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2009 ååh ja da er jo saken en annen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå