Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hva gjør jeg i forhold til nåværende jobb? Begynte i ny jobb for under to mnd siden. Trives, men den jobben jeg har søkt på, og skal på intervju til er på hjemstedet mitt, nå pendler jeg. I tillegg virker den nye jobben mye mer interessant. Men hva gjør jeg på intervjuet når de spør om referanser? Har ikke så lyst til å si til den nye sjefen min at jeg søker meg bort, særlig siden det slett ikke er sikkert jeg får noen jobb. Kan jeg be om at de kontakter andre referanser og ikke ham? Eller er det fryktelig teit?
bever Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Du trenger ikke oppgi den nyeste jobben din som referanse, og du kan be om at de viser diskresjon. Bruk forrige jobb som ref. Lurer de på hvorfor sier du; ny i jobb og ønsker ikke å gi inntrykk av å ikke trives, men at DENNE jobben hørtes så spennende ut og er nærmere heimen...
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Ja, var det jeg tenkte på også. Da gjør jeg det, takk takk
Mammaen til Kevin Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Helt enig med bever! Lykke til på intervjuet
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Enig med Bever, og det kommer evt den nye sjefen din til å skjønne også :-) Kjempe masse lykke til
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Tusen takk! Håper et går bra, har så sinnsykt lyst på denne jobben! Og det hadde lettet hverdagen så utrolig mye! Tør nesten ikke håpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå