camosilla Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Han er nesten umulig å få til å sovne, og så våkner han igjenn og skriker etter en liten stund. I natt var han våken i 3 timer, før vi endelig fikk sovnet igjenn kl 5. Skal sies han har vært hard i magen (skulle venne han til kumelk). Nå har han ikke fått kumelk siden lørdag, da vi skal kutte ut det en stund og bare gi han mme.
camosilla Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 Han spiste et helt glass med sviskepure i går. Får vel kjøpe mere av det da. Noen flere?
camosilla Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Er det lurt å gi han biola, kanskje?
camosilla Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Nå har han vært våken en time, blir helt oppgitt jeg!
Bolla Pinnsvin Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Biola kan du gi ja. Evt druer og rosiner kan også "løse"opp magen. Kan også hjelpe med litt forsiktig massasje av magen..Uff..ikke morro når de små har det vondt!
camosilla Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 Ja druer har han også spist, godt at det hjelper også da:) Får håpe magen stabiliserer seg iløpet av noen dager.
Småfolk Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Stakkars liten da! Prøv følgende: Ved akutt mageondt kan du gi søt te. Og da mener jeg SØT! Oppskriften vi bruker er med brun kamfersukker. Lag varm te, ha i masse, masse kamfersukker. Når denne er oppløst, tynn ut/temperer teen med litt kaldt vann. Der mannen min kommer fra bruker de det til både spebarn og voksne. Har selv prøvd det. Selv om jeg ikke kan fordra den søte smaken, så må jeg innrømme at det hjelper. Vi brukte det også mye da datteren min var liten. Hun var mye plaget med kolikk og det hjalp henne å kunne sove natten gjennom. Det er sukkeret som lindrer smertene. Og te i seg selv er ikke farlig så han kan få så mye han bare vil ha. Hjelper altså mot: Mageknip og kolikk! En annen ting som også hjelper er mint... Når barna er 6mnd og oppover kan du gi dem vann med litt mint i (fåes kjøpt i asiabutikker). Vannet smaker godt og gir rask lindring når man har luft i magen. Det tar da vanligvis ikke lang tid før barnet både promper og raper ut luften. Verdt et forsøk det også kanskje? (en fin bieffekt er at det hjelper mot dårlig ånde så det kan være lurt å servere en mugge med mintvann til kveldskosen kanskje?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå