Gå til innhold

Uke 20 Tvillinggravid


Liljen venter tvillinger

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Lurer på noe.. er 20 uker på vei med tvillinger, men kjenner ikke spark ennå. Jeg har foranliggende morkaker, men likevel leser jeg at man skal kjenne liv nå på BIM.

 

Er det noen andre førstegangsgravide her som opplever det samme?

(trenger jo ikke være tvillinger for ikke å ha kjent bevegelser)

 

Håper egentlig at noen kan berolige meg med at det ikke er helt unormalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

det er faktisk helt normalt å ikke kjenne noe nå, spesiellt når du har forranliggende morkaker. ( du har jo også to morkaker som ligger der forran som en støtdemper )

Er enig at de mener man skal kjenne liv tidlig her på bim.og det er mange her som kjenner tidlig, men det er like vanlig å kjenne senere:)

Da jeg gikk med første leste jeg Gro Nylander sin bok og hun skriver at det vanligste er å kjenne liv mellom uke 18 og 22 en gang for førstegangs. Dette har jeg også lest andre steder.

 

så du kan ta det med ro :) men er du veldig bekymret kan du jo snakke med jordmor eller legen din om det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha tvillinger og morkaka ligger foran, det har mye å si i forhold til å kjenne spark, og jeg kjente ikke mye spark da jeg var i uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, morkakeplassering har nok mye og si! Jeg er 2.gangs i uke 19 og kjenner ikke spark, bare diffuse rotasjoner. Jeg har ikke vært til UL ennå, men på min første(det er bare 1 år siden..!)kjente jeg spark i uke 17 så jeg har gått rundt nå og ventet i flere uker på spark. 2 gangs skal jo kjenne det i uke 12...sies det her inne. Er spent på UL, tror jeg har rett i at morkaka ligger i front og støtdemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ble veldig beroliget nå :-)

 

Tror kanskje at jeg kan være i uke 19 og noe og... for i følge min termin så stemmer ikke helt ukene som dukker opp på min side her inne på BiM

 

Lykke til - til alle gravide her inne på 2. tri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvor morsomt, jeg er også gravid med tvillinger og er i uke 19+1 i dag. Jeg har vert gravid tre ganger før og vet hva jeg skal kjenne etter og kan kjenne svak berøring innenfra, ikke spark. Ettersom at du har forranliggende morkake er det ikke noe unormalt at du enda ikke kjenner noe. Du har sikkert vert på den ordinære ul og sett at de spreller rundt på skjermen. Det har jeg og jeg forundret meg over at jeg ikke kjente noe i uke 16 da jeg så aktiviteten på de, men de er godt polstra der inne og de skal vere sterke i beina for å klare å sparke slik at vi kjener det tydelig. om få uker kjenner du det nok tydelig skal du se=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...