Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Høres sikkert ut som et teit spørsmål. Var hos legen med sønnen min på 14 mnd, hun mente at han trolig har influensa og sa at årets influensa også gir magetrøbbel. Han har hatt diare, feber, oppkast, snørr og hoste i 4 dager og er fortsatt syk stakkars liten (sover nå). Men så har jeg blitt "litt" syk. Tok influensavaksine for 3 uker siden. Hadde i går diare og har nå fått forkjølelse og feber. Føler meg ikke pigg, men heller ikke elendig. Trodde man ble helt elendig av influensa.
Gjest -<<- Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Om man er vaksinert og smittes vil man gjerne få en light-utgave av influensa, ja.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Takk, det var akkurat det jeg lurte på. Glad jeg tok vaksinen nå. Da er det kanskje bare spørsmål om tid før gubben går ned for telling og to syke gutter må pleies.
Makkapakka og gjengen Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Og light-utgaven kan være skikkelig irriterende... :/ Ikke så dårlig at en må være hjemme fra jobb, men ikke så god at en føler seg i god form...bare irriterert...uggen og utilpass... Har en influensa-light gående nå....og der er ikke no¨ gøy! God bedrings!
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 God bedring til deg også! Har 38 i feber så jeg har vært hjemme fra jobb i dag. Klarer ikke være på jobb med feber. Er vel også smittefare ovenfor kollegaer?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Har hørt det helt motsatte jeg da.... man får nedsatt immunforsvar av influensa vaksinen og hvis man da i tillegg får influensaen, å får man det enda kraftigere enn om en ikke hadde tatt vaksinen. =)) var nemlig ei på jobb i dag som har vært hjemme 1,5 uke med influensa og hun hadde fått nettopp denne beskjeden fra sin lege, hun selv var glad hun ikke hadde tatt vaksinen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå