Gå til innhold

Tidlige kynnere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor tidlig det er mulig å ha kynnere?? Hver kveld hvis jeg spiser noe, så blir magen ekstremt stram.. minner om de kynnerne jeg hadde gjennom forrige svangerskap..(hadde mye kynnere da, fra ca 4 mnd) Men nå er jeg usikker på hvor langt jeg er, kanskje rundt 5 uker.. Har tatt blodprøve hos legen i dag for å få litt mer ide om hvor langt det kan være på vei..

Synes det høres fryktelig tidlig ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, hørtes tidlig ut ja... Livmora er jo ikke så veldig stor når man er fem uker på vei, så skulle jo nesten tro at det var vanskelig å kjenne. Men hvem vet? Siden du hadde mange sist, kanskje du allerede er i gang igjen?

Jeg pleier også ha mye kynnere, og da jeg var på vei med nr to, hadde jeg den første da jeg var 12 uker på vei, kjente igjen følelesen med en gang!

Skrevet

Livmora er mye større i utgangspunktet på kvinner som har født før. Sikkert derfor vi merker det raskere.

Skrevet

hvis du føler at MAGEN blir hard, er det nok ikke kynnere.

livmora krymper faktisk ganske mye etter fødsel, så den titter ikke over skambeinet før etter uke 10/12 på flergangsfødende heller...

men etter et svangerskap, vil nervebanene ha endret seg, sånn at skulle du ha kynnere nå,så kan du kjenne det. muligens.

jeg fødte jo mellom uke 16 og uke20 i november, og selv riene da er jo bare plassert i livmor, -sånn at der hvor livmora ikke var enda, hadde jeg ikke rier.

i første trimester er det derimot svært normalt med luftproblemer, og gjerne at tykktarmen "buler ut" her og der. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...