Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg får veldig fort vondt/ slitenvondt i korsryggen, og nå de siste dagene får jeg også strålinger nedover i venstre hofte/ bein....Det er akkurat som det svikter helt uforberedt og en stikkende smerte skyter fra korsryggen og ned i hoften.....Er dette bekkenløsning? Hva kan det være?? Jeg jobber i et yrke hvor jeg løfter og bærer en del men har prøvd å roe ned på dette. MEN nå er det blitt så vondt i korsryggen at bare jeg tørker støv i hyller eller må bøye meg verker jeg i mange timer etterpå.......Sånn sliten verkende følelse....slitsomt..
Torshov!! Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Ja, det er bekkenløsning! Plagene kan komme og gå litt, men blir nok ikke bedre med tiden.... Har vært plaget i begge mine forrige svangerskap og fikk tips av fysioterapaut om hvordan man best skal bevege seg, løfte osv. Anbefaler at du får henvisning og prater med en som har peiling på graviditet/bekkenplager. Veldig slitsomt å gå på glatt føre om dagen da brå bevegelser hver gang jeg sklir er meget ubehagelig... ellers har jeg en stillesittende kontorjobb så det går greit her foreløpig )
*emeline* Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Ja, det kan være bekkenløsning, eller det kan være piriformis-syndrom (ligner på isjas-smerter) Jeg har begge deler til tider. Har vært mye plaget med piriformis-syndrom etter siste fødsel og det er veeeeeldig vondt når det er på det værste. Holder det noen lunde ved like ved å gå turer i ulendt terreng. Men noen ganger kommer det selv om jeg går tur. Bekkenløsning minner om disse smertene men de går ikke over etter 1 ukes tid som de andre smertene. Hos meg sitter bekkenløsnings-smerter mer i bekkenet og jeg har store problemer med å snu meg i senga. Veldig vondt å gå, men disse problemene har jeg med begge sorter smerter......litt vanskelig å forklare........begge smertene stråler ofte nedover foten... Håper det er bekkenløsning du har og ikke de andre, for de er ikke enkle å bli kvitt for oss damer (som er mykere enn menn, og som kan knekkes på plass av naprapat.) Slik er hvertfall mine erfaringer. Bekkenløsning blir jeg kvitt en stund etter fødselen heldigvis.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar...får holde øye med det og prøve å ligge med pute mellom knærene og ikke stå over så lang tid....har virkelig ikke tid (klisje) til å få bekkenløsning...har nettopp vært sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme...jobben vil ikke bli veldig begeistret hvis jeg blir sykemeldt på ny ....aaarrgh....
Bella85t Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Meen..som noen sa til meg en gang; Det er ingen som takker deg når du har stått på og slitt deg ut på jobben, for så å bli sykmeldt og utslitt seinere :/ Så vær forsiktig med bekkenet ditt Jordmor sa at noe av de verste bevegelsene man gjør når man har bekkenløsning, er blandt annet når man støvsuger og vasker..så er bare å kjenn litt på det, og skynd deg til legen lykke til!
Neijasså... Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Kan høres ut som bekkenlåsning også. Ta en tur til kiropraktor, det er veldig effektivt mot dette. ) Du bør også ta kroppens signaler på alvor og be om tilrettelegging og fritak fra løfting og bæring i svangerskapet.
Elizaaa Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Ta det med ro! Man kan bli plaget med dette lang tid etter fødsel. Prøv ostopat eller homopat mot bekkenløsning. Jeg er helt sengeliggende p.g.a bekkenløsning, helt forferdelig!! Går til ostopat, er blitt litt bedre av det.
Hedda_L Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Aller først så må du til en lege for henvisning til fysio(det vil ikke koste deg noe hos en fysio). Du kan selv oppsøke en kiropraktor de vil raskt finne det ut. Men det må du koste selv. Ta det med ro,prøv å samle bekkenbunnen når du skal gjøre anstrengelser som gjør vondt. Ikke spre bena dine, dra bena til deg istedet for å løfte, bruk tid. Jeg har bekkenløsning med bekkenlåsning på den ene siden for andre gang. Det som hjelper meg er kiropraktor, veiledning fra fysio,pluss at jeg er i en basseng gruppe 2x i uken. Også tanken på det vesle nurket som en dag skal se dagen s lys:-) Men det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut! Lykke til!
meandmylittle Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Akkurat sånn som du har det,har jeg også. Ble veldig overrasket av å se dette innlegget,da jeg selv hadde tenkt å legge inn et angående det samme. Jeg jobber som hj.pleier og har de siste to ukene merket veldig at jeg er sliten i korsryggen,spesielt når jeg løfter,går og sitter lenge av gangen. Det stråler nedover rumpa og ned på baksiden av låret. Igår på jobb,var det helt utholdelig og jeg måtte hvile meg en liten stund. Hvor langt på vei var dere som fikk bekkenløsning? Jeg er selv 17 uker,og trodde dette var i det tidligste laget...
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er bare 15 uker på vei, så da er det hvertfall i tidligst laget, men liter veldig...i dag på jobb var det neste utholdelig....etter 2 timer gikk jeg å så på kl hele tide fordi jeg lengtet etter en seng eller et sted jeg kunne strekke ut kroppen...å sitte hjelper næmlig ikke med mindre det er en stressless hvor jeg kan sitte/ligge.....Jeg vegrer meg VELDG mot å gå til legen igjne...føler jeg syter og klager og bare burde bite tenna sammen, men vet ikke hvor lenge dette går...ser jo ikke for meg at det blir bedre jo større jeg blir...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Jaaaaaaaaaaaa du har bekkenløsning...pain pain:S
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 I know!!! :-/ alt vi må gå igjennm for å få disse nurkene til verden!!! Av og til skujeg ønske jeg kunne sende deler av vondtene over på min mann....
Liv-mora Skrevet 27. januar 2009 #13 Skrevet 27. januar 2009 Egentlig er bekkenløsning et ganske misforstått begrep og blir fort en samlebetegnelse på sammensatte problemer som oppstår under en graviditet. For å få et ordentlig svar, burde du oppsøke skikkelig hjelp. Les mitt svar under "er kiropraktor gratis"-tråden. Da vil du sikkert skjønne hvorfor jeg ville anbefalt kiropraktor og hvorfor jeg tror de er godt egnet til å finne ut hva som egentlig feiler deg. Håper du får hjelp.
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #14 Skrevet 27. januar 2009 Takk for svar...har nå skrevet ned nummeret til noen kiropraktorer som jeg kan kontakte....Du liv-mora bor ikke tilfeldigvis i stavanger?? Tror jeg ringer i morgen å bare får pratet litt og få en time til vurdering hvertfall....dette orker eg bare ikke...
Liv-mora Skrevet 27. januar 2009 #15 Skrevet 27. januar 2009 Nei, jeg bor i Kristiansand:) Men jeg vet av ei som holder til på Sandnes. Tror hun har spesialisert seg på gravide og barn. Her er en link: http://trimteateret.no/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Itemid=166 Ellers har jeg hørt mye bra om Solaklinikken.
Liv-mora Skrevet 27. januar 2009 #16 Skrevet 27. januar 2009 Nå spurte jeg samboeren min, han sier Solaklinikken har skiftet navn til Klinikk for alle, og at de er kjempeflinke der. Vet ikke om det er i nærheten av deg, men du kan jo prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå