Gå til innhold

Ville dere stolt på denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke misforstå overskriften... det er en utrolig fin mann som har gjort masse for meg, men dessverre har han hatt problemer med at jeg først var alvorlig hjertesyk, og så hadde psykiske problemer i ettertid av dette. Han har ofret mye for meg, og selv om han har reagert "feil" på enkelte ting (som at han reiste fra meg da jeg forsøkte å begå selvmord), har han jo hatt det minst like vanskelig som meg.

Han orket altså ikke mer, og det ble slutt da jeg var innlagt på psykiatrisk. Han lot seg overtale av sin mor og sine kamerater til å gjøre det slutt med meg, fordi det gikk så mye utover ham at han hadde meg å tenke på i tillegg til barna.

Jeg er altså mye bedre nå. Klarer fint å se hvilke feil jeg har gjort, og hvorfor jeg har gjort dem. Har bedt om unnskyldning for veldig konkrete ting jeg gjorde da jeg var på mitt sykeste, og sagt at jeg håper han kan tilgi meg for det. (Gjelder slike ting som å true med selvmord osv). Og jeg har sagt at jeg håper vi kan bli sammen igjen når jeg er frisk.

Han er veldig vinglete i hva han vil. Når han snakker med meg, er han positiv til å bli sammen igjen, men så prater han med noen andre, og de mener at han ikke må ta sjansen. Og jeg har ikke særlig lyst til å være så usikker.

Hva ville dere gjort? Jeg vil uansett gi ham litt tid, men nå er det gått snart to måneder med fram og tilbake. Så jeg vet ikke om jeg kan stole på at han klarer å ta det valget, for burde han ikke klart det til nå? Vi har jo flere barn sammen, og det er veldig dumt at vi skal gi opp på grunn av dette. Nå pleier jeg å ringe ham i blant, og minne ham på at jeg er glad i ham. Han sier han er glad i meg. Men jeg er litt redd for å gå for fort fram, tør nesten ikke å gi ham en klem, for jeg er redd han føler seg presset. Jeg har en sterk følelse av at han vil prøve igjen, men at han blir satt tilbake av morens og kameratenes meninger (vet godt hva de synes om meg, bare synd at de velger å stemple meg for resten av livet pga sykdommen). Skal jeg bare fortsette å vente til han greier å bestemme seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...