Gå til innhold

hjertelyd på legekontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til første legekontroll på torsdag. Da er jeg 10+4. Tror dere det er mulig å høre hjertelyden til babyen da? Noen som vet sånn ca hvor mange uker en må være på vei da? Hadde vært herlig å høre hjertelyden, slik at jeg vet at alt er i orden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg har lest svar fra en jordmor som sa at hjertelyd tidligst kan høres rundt uke 12. Samtidig så var det ikke uvanlig om det gikk lengre tid (flere uker) før man finner hjertelyden. Kommer sikkert an på hvordan babyn ligger osv. Så det spørs om ikke du er litt tidlig ute, men du kan jo få deg en ny time etter at du er 12 uker f.eks? Verdens herligste følelse når man hører hjertelyd ja!!! Klemmer :o)

Skrevet

Jeg var på legekontroll da jeg var 9+6 og det å høre etter hjertelyden kom ikke opp engang. Jeg vet ikke om det er mange leger som gjør det? Jeg håper på å høre hjertelyden når jeg skal til jordmor.

Skrevet

Med første fekk eg høre hjertelyden i uke 10 en gang... Så jo det er fullt mulig at du kan få høre det da... Men det er ikkje alle som får høre såå tidlig... men du kan jo vere like heldig som meg og da

Skrevet

det kommer også veldig ann på hvordan babyen ligger i magen når du prøver¨å høre etter hjertelyden.

Skrevet

Takk for svar! Jeg skal i alle fall spørre, så får vi se hva legen min sier. Men nå vet jeg jo at jeg ikke kan forvente å få høre den. Greit å vite.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...