Gå til innhold

Endelig var det vår tur ( fødselshistorien)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag 23.02 var det overtidssjekk på sykehuset, var da 12 dager på overtid. Fikk først komme på ultralyd i halv tolv tiden, alt var normalt der. Fikk vite at babyen var rundt 3500 g og var lang. Litt mindre hode enn gjennomsnittet også.. Legen sjekka modning og det var 2 cm åpning :) Ble bestemt at fødseln skulle settes igang da. Var på ctg reg. i rundt 20 minutter, og rundt 12.30 fikk jeg 3 modningstabletter. Ca 1-2 timer senere kjente jeg allerede hyppige rier med ca 1,5/2 minutters mellomrom. Lå å pusta meg igjennom rier da en venninne kom og satt sammen med sykehus senga min. Klokka var da rundt 14.30.. Riene kom tett, og var vonde! En jordmor kom inn i 16 tiden, men sa det sikkert ikke var vits i å sjekke modning enda. Litt senere kom hun inn å ville sjekke for sikkerhets skyld, siden riene kom tett. 16.30 var det 4 cm åpning ( jordmor var sjokkert for at det hadde gått så fort), og jeg ble sendt rett inn på fødeavd. Ville da ha badekar, for smertene ble vondere og vondere. Badekaret var herlig, tok toppen av de verste riene ( anbefales :) Pusta meg som en gud igjennom smertene. De 3 siste riene i badekaret var helt forferdelig, ville da opp for å få lystgass, men syntes ikke det hjalp noe særlig, annet enn at man konsentrerer seg fælt for å puste rett. Pusta som en gaal inni maska :P Rundt 17.30 spratt jeg opp i senga for gassen, og satt på knær for tyngdekrafta sin skyld. Da gikk også vannet. Rundt 17.45 sjekka JM åpning på nytt og det var da 8 cm åpning, og pressriene startet smålig. Rundt 18.15 fikk jeg lov til å presse. Skal love dere det kom litt av hvert ut. Uff, var ikke helt tømt. Flauuut. :P Jeg presset og presset og synes faktisk det var den mest behagelie delen av fødselen. Kjente smålig at hodet kom ut.. 18.28 var det hele over og jeg fikk babyen på brystet :D Hun kom i styrtfart ut når hun først kom. Det hele gikk så utrolig fort.. Selve fødselen tok 2,5 time fikk jeg beskjed av hos JM idag :) Jenta vår er så nydelig. Veide 3840 g og var 51 cm lang. Masse svart hår og våkne blå øyne.. Tøff fødsel med tette rier, men desidert verdt det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!!! :D :D :D

Skrevet

gratulerer så masse og kos dere videre :-)

Skrevet

gratulerer så masse med den vesle jenta!!! heldig som ikke brukte så lang tid da.lykke til med det lille sjarmtrollet!

Skrevet

Synes det hørtes ut som en kjempefin fødsel. Trodde at pressingen var det vondeste, jeg, men det er kanskje ikke det? Uansett: GRATTIS! Nå får du nyte tiden fremover.

Skrevet

Gratulerer masse med jenta :-)

Skrevet

gratulere så masse...

Skrevet

Gratulerer så masse! Kjekt å høre om en positiv igangsettingsfødsel!:)

Skrevet

Ja, var egentlig ganske fornøyd med fødselen jeg :D Synes åpningsfasen var verre enn pressriene ;p

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Du pitler deg vel inn på småtroll 0-1 du også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...