Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hvis man har for lite av det i kroppen, KAN babyen får ryggmargsbrokk. Derfor bør man bruke det litt i forkant, og i de første tre måndene i svangerskapet! I Danmark mener man at man bør bruke det i alle ni måndene, de siste seks måndene er for mor! Jeg brukte det helt til ungen var født, bare sånn for sikkerhetsskyld - man kan ikke få for mye, derfor ingen negativ risiko ved å bruke det!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Okei. Legen min har ikke sagt noe om at jeg må ta det... Så jeg bør kanskje gjøre det selv om jeg er over tre måneder på vei.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Når du er mer enn 3 måneder på vei er det for sent å ta folat for å forebygge ryggmarsbrokk.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 MEN i stort sett alle europeiske land unntatt Norge anbefaler helsepersonell å ta det gjennom hele svangerskapet, både for mor og barns skyld. Jeg kommer til å gå over til "Gravid",mulitvitamin for gravide etter folatglasset er tomt. De inneholder nemlig 400ug folat i tillegg til vanlige vitaminer. Bare spørsmål om tid før det blir vanlig å anbefale gjennom hele svskapet i Norge også :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 folaten hjelper veldig på trøtte dersom du er plaget av det i svangerskapet. Husker at tilværelsen min ble totalt forandret etter at jeg begynte med folat. Jeg var ca 4 mnd på vei da jeg begynte å ta tilskuddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå