Gå til innhold

Ang bilsete... Brukt eller nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sitti litt på finn.no nå og ser at det er MYE penger å spare på å kjøpe brukt bilsete til babyen.... Men på en annen side har jeg absolutt ikke lyst å kjøpe det brukt, for man vet jo ALDRI åssen det har blitt behandlet eller om det har vært i en ulykke osv. Folk selger det mest utrolige!

Hva tenker dere om det? Sikkerheten til bebisen min er jo det viktigste som finnes! Men er jo veldig mange som selger seter som ser veldig pent behandlet ut... Ingen riper, hakk, slitemerker osv.

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg hadde ikke kjøpt et bilsete på Finn.no nemlig av den grunn du selv nevner...du vet ikke hvordan sete er blitt behandlet.

hadde det vært av kjentfolkt som jeg stolte på, hadde jeg nok kunne bruke et brukt sete....

håper du ble litt klokere nå!

lykke til med valget ditt!

Skrevet

Jeg kjøpte brukt og fikk det tilsendt og det var helt strøkent og som nytt! jeg tok den sjangsen.

Men du kan jo bare søke på i ditt distrikt og dra og se på det?

Er jo veldig greit å kjøpe pent brukt da, og spare endel. Det syns hvertfall jeg :)

Skrevet

Vi har kjøpt sete brukt på finn, og ser ingen problemer med det. Tror denne trenden med at man MÅ kjøpe nytt sete er noe som er laget av produsentene.... Ville selvfølgelig ikke kjøpt det dersom det hadde synlige merker, selgeren virket unnvikende på noe eller lignende. Men stort sett kan man se på både sete og selger hvordan det er blitt behandlet. I følge trygg trafikk er det heller ikke noe i veien for å kjøpe brukt sete, så lenge det ikke er for gammelt :)

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3009

Skrevet

Helt klart et nytt.Prioriterer heller et nytt bilsete til 2-3000 enn ei ny vogn. Man vet aldri hvordan setet har blitt behandlet uansett hvor strøket det ser ut utenpå.

Skrevet

Jeg ville helt klart valgt nytt! Sikkerhet er ikke noe man skal spare på!

Skrevet

jeg er 39+1 i dag å jeg kjøpte mitt brukt på finn... men jeg så bare på de som var i nærområde for da kunne jeg reise å se på det først... er ikke noe problemer med det.. var bare brukt noen ganger mx 10 sa ho da vi hentet det for det at de hadde hatt to biler, men nå hadde de bare en så derfor trengte de ikke to seter t en unge. (hadde hatt et i hver bil)....

d er bare det at folk er redd for å kjøpe brukt. men tror du virkeli at noen som har unger selv ville selgt et bilsete som de ikke ville ha sotte sin egen unge i... Nei tror egentli ikke det, må tenke på at de er jo faktisk foreldre selv.... bare denne trenden med at alt må være nytt som har gått til hode på folk

Skrevet

Her er det ikke aktuelt med brukt bilsete, sikkerheten kommer først..Uansett hvor fint setet ser ut vet man ikke om det har vært med i kræsj o.l

Skrevet

brukt her :)

Man får faktisk ikke ta med seg setet ut av en kræsj bare så det er sagt!

Du får kun hente ut mobil lader, cd'er etc.

Gamle seter er lurt å styre unna (mer enn eller 8 år sist denne diskusjonen var oppe) men utover det vil jeg anbefale å lese hva trygg trafikk skriver å ikke stole blindt på forhandlerene sier som tjener masse på oss vordende foreldre allerede;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...