Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har besøk av svigermor ca en gang i året. På de 6 årene vi har bodd langt borte så har hun vært her 5 ganger. Og de gangene har hun hatt med seg håndkle og vaskeklut for å ikke bruke vårt... Jeg har sagt at hun ikke trenger å ta med men hun gjør det likevel. Er det bare jeg som er hårsår eller er dette helt normalt? Tenker at vi er jo familie og de få gangene hun er her kan jeg godt vaske litt ekstra med håndklær. Vi tar ikke med dette da vi besøker henne, men frister litt å gjøre det så kan hun se hvor koselig det er. Hva synes dere?? Er det bare meg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar somregel IKKE med håndklær... Men har jeg, og det ikke blir sagt at " dere finner håndklær i skapet/eller at det er lagt frem".. Så bruker jeg egne...

Har med iallefall et (lite) pr snute.... MEN jeg liker å bruke nytt hver gang jeg dusjer..... Og vasker ekstra om det blir fullt i skittentøy dunken....

Skrevet

Litt hårsår kanskje??

Jeg kjenner flere som har med seg eget håndkle og klut når de er borte på overnattingsbesøk.

Og jeg pleier ikke å bry meg om mine gjester skulle ha med sitt eget, det får de da bare gjøre, trenger de noe ekstra så vet de hvor det ligger.

Skrevet

Jeg husker at både bestemor og mine eldre tanter har hatt med egne håndklær på besøk til oss da vi var små.

Tror nok at det er noe som kanskje var litt mer gjengs fra back in the day.

Ikke bli fornærmet i hvertfall, for jeg tror ikke det er ment sånn som du tolker det.

Skrevet

Hvis noen har med eget til meg, så tenker jeg at de gjør det fordi de ikke vil skape mer bry enn nødvendig, ved at jeg må vaske ekstra. Noen har også hatt med sengetøy.

Jeg tar med dette når jeg skal overnatte hos noen f.eks. bare en natt. Syns da det er unødvendig at de skal måtte ha arbeidet med en ekstra maskin bare pga det. Er absolutt ikke ment som en fornærmelse mot vertene.

Skrevet

Tror at eldre mennesker er oppdratt til å ikke være til bry, så det er nok rett og slett dette hun er vant til.

Svigerforeldrene mine har også alltid med seg håndklær når de er på tur og jeg har alltid sagt at det er bare å forsyne seg i skapet.

Gjest elviramiranda
Skrevet

Hvorfor er du så utakknemlig?

Skrevet

Jeg synes du er hårsår. Dette er da ikke noe å vri hue av seg for!

La svigermor ta med seg det, så tenker du bare at det blir mindre for deg å vaske. Hun gjør det da ikke for å være slem heller

Skrevet

ikke meningen å være utakknemlig i det hele tatt... Synes bare at når vi er så nær familie at det ikke skulle vært nødvendig. Men som sagt, kan godt hende jeg bare er hårsår. Vi har vært gift i over 10 år og familien på min side pleier ikke å ta med. Hun er så vidt bikket 50 så ikke så gammel. Men greit å høre andres mening om dette!

Skrevet

Dette gjør mamma også, og hun er ikke noe videre gammel. Har spøkt med henne om det ("eh, mamma, vi vasker uansett et halvt tonn håndkler i uken, så 1 fra eller til spiller ingen rolle!"), og hun vet jeg synes det er rart, men fortsetter med det likevel. Synes igrunnen det er litt søtt jeg da ;-)

Skrevet

Hårsår.

Dessuten har hun kanskje lyst å ha ulumskhetene for seg selv. Kan jo hende hun sliter med noe som kan vise på hånklene for alt du vet.

Skrevet

Hehe, takk for klar tale alle sammen;) Skal ikke irritere meg over dette mer, er tydeligvis bare oppe i mitt hode at dette er rart! Tusen takk for svar;)

Skrevet

Om folk bruker våre håndkler eller tar med egne er meg fullstendig likegyldig. Reagerer ikke noen av veiene.

Selv tar jeg ofte med håndkle når jeg overnatter borte siden jeg hater stive håndkler med hårrester pga av at de ikke er tromlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...