*bolla pinnsvin* Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Vennligst se bort fra dårligste overskriftsformulering noensinne... Er det best å bo sentrumsnært, i gamlebyen, eller er det ett fett?
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2009 Prøver å dytte litt, for jeg har ikke peiling...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Har familie som er mye der og de sverger alltid til Gamlebyen, altså Buda:-)
AO3 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har bodd i Budapest i fem år, og ville absolutt valgt sentrum - det er jo der det skjer! Gamlebyen er oversvømt av turister, og lite praktisk på kvelds/nattestid, da er du avhengig av taxi. Kollektivtilbudet er mye bedre i sentrum. Hva som er "sentrum" er jo litt diffust i Bp. Jeg foretrekker distrikt V, det er stort sett trygt og fint omtrent uansett hvor du er, og veldig sentralt. Finn et kart over Bp, så vil du skjønne litt mer av det jeg skriver om videre. Ellers er det veldig praktisk å bo langs ringveien/köruten, navnet på denne skifter etter distriktet. Erzsebet körut, Szent Istvàn körut etc. Du finner det på kartet. Der går det flere metrolinjer, 4-6-trikken som er veldig praktisk når man skal komme seg fram + nattbuss. Unngå distrikt VIII, det har dårlig rykte... Unngå også området rundt jernbanestasjonen Keleti, men området rundt jernbanestasjonen Nyugati er mye bedre. Ellers er det greit å bo relativt nært en større vei, slik at man unngår mindre bakgater som kan være litt lugubre, avhengig av hvor man går. Vanligvis ikke direkte farlige, men alltid greit å gå på større gater! Kos dere, Bp er fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå