Sivalur Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Neste uke skal jeg ut med jobben og spise. Vi kan velge mellom to retter, den ene av dem er marinert reinsdyrfilet, og det høres jo utrolig godt ut... har lest inne på matportalen angående å spise reinsdyrkjøtt når man er gravid, og det ser ut som det kan være greit en gang iblant?? Hadde noe å gjøre med hvor forurenset kjøttet er (hvor mange becquerel med radioaktivtet det inneholdt) men hvordan skal jeg finne ut det når vi skal på en restaurant i Oslo? Hva hadde dere gjort, det blir den ene gangen jeg evt spiser reinsdyrkjøtt mens jeg er gravid, i uke 12... Kanskje tryggest å gå for alternativ 2, hvitvinsdampet steinbitfilet - alkoholen er vel borte da..? Men er mer enn kjøtt enn en fiskeperson da, men har kanskje godt av en fiskemiddag, hehe..
*toppris* Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2007/9/gravide_bor_ikke_haandtere_slakt_fra_hjortevilt
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Alkoholen forbrenner i varme, så selv om den er dampet i hvitvin går det helt fint
Nr-3-i-Magen Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg hadde spist reinsdyrkjøtt. Jeg mener å huske det sto ei liste på matportalen over hvor mange becquerel gravide kunne spise, og det var ikke null. Også var det bare fra spesielle områder det var radioaktivt også. Mener å huske at man kunne spise en gang i uka? Det går jo an å ringe restauranten på forhånd og spørre, da er det jo ingen som finner ut at du har sjekka.
Sivalur Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2009 Tusen takk for svar! Det var igrunnen lurt å ringe restauranten og spørre hvor kjøttet kommer fra - og så bestiller jeg det selvsagt godt stekt. Mmmmm - reinsdyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå