mini nr to på vei Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 har vært på UL idag pga antistoff dannelse... har gått gjevnlig til kontroll de siste ukene, og regnet med at vi idag også skulle få reise hjem med en beskjed om at babyen har det fint og en ny time om en uke.. Ble rimelig sjokkert da beskjeden var at jeg legges inn imorgen tidlig for å sette igang fødsel!!!!! Babyen har det fint, men legen ville ikke la han være i magen min lenger da det er en viss risiko ved det!! HJEEEEELP!!! Skrekkblandet fryd!! Heldigvis gjorde jeg huset babyklart igår nå må jeg ut å kjøpe bleier og ammeinnlegg...og noen bittesmå klær, da han komer en stund før termin... er 37+0 imorgen! Forferdelig spennende dette her!!!! Noen som har blitt satt igang før?? vet det varierer veldig hvor lang tid det tar før kroppen reagerer og riene kommer..men hvordan var det med deg? Legen forberedte meg på at åpningsfasen kunne ta litt tid pga denne babyen er ganske mye mindre enn førstemann...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 ÅÅÅ jeg kjenner jeg blir helt opprømt og nervøs bare jeg leser om det! Gud så gøy da! Om få timer skal du få se det lille vidunderet!!!! Jeg har ingen erfaring en jeg måtte bare skrive å ønske deg lykke til! Kjempe gøy og jeg krysser fingrene for at alt går bra og at du får en fin opplevelse! Å ikke glem å fortell hvordan det gikk etterpå!
Mayken Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Åhhh, så spennende. Så heldig du er som snart skal få hilse på nurket ditt:) Er litt misunnelig her jeg sitter og er kjempelei alt...hehehe Lykke til
Dronning Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Har ingen erfaring, men vil bare ønske deg og den lille LYKKE TIL!!!!!
Sivalur Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Så gøy!!!! Masse lykke til!! Jeg ble satt igang med førstemann. Var da 5 dager på overtid og babyen vokste ikke lenger. Ble satt igang ved at jeg fikk satt inn en ballong, som presset mot mormunnen. Ble sendt hjem med beskjed om å ringe hvis det var noe, men at jeg mest sannsynlig kunne bli hjemme til neste dag. Kjørte hjem fra sykehuset alene, på motorveien, med begynnende rier....!! Heldigvis var det bare 5 minutter, utrolig hva som går bra.. Dette var kl. 11 på formiddagen. Utover dagen ble det mer og mer rier, og noe blod i gummihansken som hang fast i denne ballongen (hehe..). Ringte på føden ut på ettermiddagen en gang, husker ikke helt når, men tror det var i 4-tiden. Fikk beskjed om å legge på varme håndklær og ta tiden, og ellers slappe av. I 6-tiden ringte jeg igjen, og da syntes de vi kunne komme inn. Ble sjekket ca halv 7, da hadde jeg 3-4 cm åpning. Kl. 9 hadde jeg 6 cm åpning, og 23.43 kom gullet ut!! Så alt i alt tok det ikke mer enn drøye 12 timer fra jeg ble satt igang til jeg var ferdig. Lykke til imorgen, vet du hvordan du skal bli satt igang? Piller, ballong, ta vannet.. er vel noen av metodene?
godiva med 3 gull Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Blitt satt igang med begge mine. Type gel kur som blir satt opp i livmormunnen. helt ukomplisert. Min første tok veldig lang tid. fikk riier veldig kjapt, men brukte 57t og 40 min før jeg var ferdig. Må legge til at jeg ikke var moden da jeg ble satt igang, og at babyen var stor ( 3 uker over termin) Nr 2, samme prosedyre 2 uker over termin. var moden, og snaue 5 t senere var jeg i dusjen. og stolt mamma til jente nr 2. Er forberedt på igangsettelse denne gangen også (statistisk sett) og synes det er en veldig grei måte å føde på, men nå vet jeg ikke hvordan det er om det starter av seg selv... Lykke til. er veldig misunnelig :)
Fire småtroll Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Jeg ble satt igang i uke 37 forrige gang, men var moden med litt åpning da. De tok vannet klokka 12, klokka 17 satte de meg på riestimulerende drypp og klokka 20.30 var jenta født. Hun var litt gul og måtte lysbehandles, noe som er vanlig når de kommer før termin, men ellers var hun helt ferdig for å møte verden. Masse lykke til i morgen!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 jeg ble satt igang to dager før termin pga lite fostervann..var ikke moden. fikk gel kl 09.30 og fikk milde maserier etter ca 30 min...dette fortsatte hele dagen, men i perioder bare 1 min pause..fikk ny gel på ettermiddagen da jeg kun hadde 1-2 cm åpning..maseriene fortsatte, slitsomt, men ikke veldig vondt... kl. oo.oo fikk jeg en morfin-sprøyte så jeg kunne sove, så skulle det vurderes om morgenen hva som skulle skje videre.fortsatt bare 1-2 cm... våknet kl 02.00 og hadde rier hvert 5 min, men var litt sløv av sprøyta;-) kl.02.30 ca kjente jeg babyen flytte seg to hakk nedover og jeg ringte på jordmora...4 cm og fødselen var igang. jenta var ute 03.23;-) det viktigste er nok å klare å slappe av...masse lykke til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå