mini nr to på vei Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 har vært på UL idag pga antistoff dannelse... har gått gjevnlig til kontroll de siste ukene, og regnet med at vi idag også skulle få reise hjem med en beskjed om at babyen har det fint og en ny time om en uke.. Ble rimelig sjokkert da beskjeden var at jeg legges inn imorgen tidlig for å sette igang fødsel!!!!! Babyen har det fint, men legen ville ikke la han være i magen min lenger da det er en viss risiko ved det!! HJEEEEELP!!! Skrekkblandet fryd!! Heldigvis gjorde jeg huset babyklart igår nå må jeg ut å kjøpe bleier og ammeinnlegg...og noen bittesmå klær, da han komer en stund før termin... er 37+0 imorgen! Forferdelig spennende dette her!!!! Noen som har blitt satt igang før?? vet det varierer veldig hvor lang tid det tar før kroppen reagerer og riene kommer..men hvordan var det med deg? Legen forberedte meg på at åpningsfasen kunne ta litt tid pga denne babyen er ganske mye mindre enn førstemann...
mecluc Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 hei. eg er førstegangs gravid så har ikke opplevd dette, men da jeg leste innlegget ditt ville eg bare å ønske deg masse lykke til!!!!!!!!!kos deg med lille babyen når fødselen er over:)
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Hei! Så spennende da! Hvilket sykehus skal du settes igang på? Jeg skal også settes igang i morgen. Skal på Ullevål klokken ni i morgen tidlig. Skjønner hva du mener med skrekkblandet fryd. Jeg har det sånn selv. Er 39 uker på vei i morgen da, men vet ikke om det har noe å si. Sist gang jeg fødte ble jeg satt igang 15 dager før tiden, da med modningsgel. Jeg fikk det i to dager, før de kunne ta vannet den tredje dagen! Hadde bare to perioder om dagen med 10 minutters vonde rier i dagene de tok vannet. Ikke noe problem! En fantastisk opplevelse hele fødselen rett og slett. Men oppfordrer deg til å ta med i beregningen at det kan gå litt tid til du føder fra de setter igang. Det var ikke jeg forbredt på. Men kroppen reagerer uansett ulikt fra person til person, så kanskje det går veldig fort. Lykke til i morgen uansett. Kanskje vi sitter med hvert vårt nurk i løpet av dagen i morgen!
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Så spennende!! Jeg ble satt i gang på Ullevål forrige gang, men det var 4 dager etter termin (pga svangerskapskløe) så det var jo ikke noe for tidlig i tid ... Jeg fikk modningsgel og kroppen min reagerte på andre dagen! Da var prosessen slik at de ville satt modningsgel på meg tre dager på rad og hadde det ikke skjedd noe da ville de gjort andre tiltak ... Fin måte å bli satt i gang på egentlig. Føltes veldig naturlig selv om det var kontrollert. Vet du noe om hvordan du skal settes i gang? LYKKE LYKKE TIL )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå