Gå til innhold

Jobb-problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er utdannet sykepleier med pedagogikk utdanning. Jeg har ikke fast jobb, men jobber som vikar på skole 100%. Og jeg får mest sannsynligvis fortsette med det til jeg går ut i permisjon..

Det jeg lurer på er hvordan blir det med pengene jeg får når jeg er i permisjon? Det er kanskje det samme som om jeg hadde hatt fast jobb?

Jeg går ut i permisjon i juni, hva skjer med feriepenger sommeren 2010? Får man feriepenger av permisjonspengene?

Jeg er ikke så god til å forklare, men om noen skjønte dette, og vet noe om det så takker jeg for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig reglene er forandret siden sist, men med meg har det vært som følger:

1. mann: Hadde vikariat. Gikk i permisjon før det var over, og fikk pengene av arbeidsgiver til det gikk ut. Deretter av NAV. Av dette fikk jeg feriepenger året etter. Men du får ikke mye, bare av de 12 eller 15 første ukene.

2. mann: Var i fast jobb. Fikk lønn (80%) av arbeidsgiver, de fikk deretter dekket av NAV. Fikk da feriepenger som vanlig av jobben. Fikk noen tusen ekstra gang nummer to ja...

Men mulig det praktiseres forskjellig, tror ikke fast jobb er ensbetydende med at det gjøres sånn. Kravskjemaet må uansett sendes inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...