lillegull80 Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg er i uke 35 og klør og klør. Det er ikke sv.skapskløe fordi det er ikke i hender og under føtter og jeg har vært hos legen min men han sier dte nok kommer a vsvangerskapet og har ingen annen forklaring. Vil helst unngå å gi meg noe på resept og Eiurax skal vi visstnok holde oss unna... jeg klarer meg jo men jeg blir ganske hgal av dette. Klør utrolig mye i hodebunnen også og får små sår for jeg klør sånn. HAr kommet inn i en ond sirkel. Er det noen andre som har det som meg? Gjør dere noe med det? Har dere noen tips/kjerringråd?? Må holde ut noen uker til og det går greit men skulle gjerne fått dempet det noe. Kanskje akupunktur kan hjelpe? Noen som vet? 1000 millioner takk for råd dere måtte ha
baby09...:) Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Har fått påvist svangerskapskløe eg, men før eg fikk behandling mot d smurte eg fotan me zinksalve, d virke kjølende og tørke ut huden, hjalp veldi. Fikk også tips om å fukte huden og strø på potetmel, men d rakk eg ikke å prøve. I hodebunnen e d vel ikke så mye man kan smøre seg me desverre:( Medisinen eg fikk hos legen no i første omgang va bare vanlig allergimedisin på resept, så dersom man kan spise zyrtec når man e gravid kan du jo prøve d...
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Jeg klødde heller ikke inni hender og føtter, men det ble fortsatt påvist svangerskapskløe. Så anbefaler deg å ta kontakt med føden og få tatt en blodprøve bare for å sjekke dette. Jeg kjøpte en spray fra Adrema på Apoteket som funket greit. Har den i kjøleskapet og den kjøler godt når jeg klør som verst. Bare fortell at du har svangerskapskløe så hjelper de deg på Apoteket.
Nea og juniors mamma Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Hei. Er selv i uke 36 og har slitt med kløe i mange uker nå. Har også kjøpt A-DERMA exomegakremen på apoteket (205,-) og den hjelper faktisk Ang hodebunnen har jeg fått tak i et l'orealprodukt "natures therapy-scalp relief" som inneholder naturlige oljer som maseres inn etter hårvask. Blir ikke fett og kløen har gitt seg. Sliter med atopisk eksem (har allergi) til vanlig, men den er ikke brutt ut så dette er relatert til sv.skapet. Ang Zyrtec antihistamin skal du ikke bruke den. Den anbefales ikke å taes av gravide av ekspertene ettersom det ikke er forsket nok på hvilke effekt den har på fosteret. Da er Polaramin som er et førstegenerasjonsantihistamin det som er trygt å bruke.
lillegull80 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Tusen takk til dere som har svart meg Nyttige tips I morgen skal jeg finne den L´Oreal shampooen. Husker du hvor den finnes/hvilken butikk? VITA for eks elle rmå jeg til en frisørsalong? Bor i Oslo området. Jeg har faktisk tatt lever- og galleprøver på sykehuset og de er ikke forhøyede så da er jo sv.skapskløe utelukket som jeg har forstått... Klø klø klø, jeg blir gal
loveandmarriage Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Jeg tror uttrykket svangerskapskløe brukes litt i hytt og pine.. Jeg var på føden for kontroll på fredag, og da fikk jeg vite at jeg har svangerskapskløe, men da ikke den alvorlige typen. Leverfunksjoner og alt er bra, og jeg klør ikke i hender og på føtter. (bare overalt ellers) Holdt på å bli gal i helga, syns det er svært lite som egentlig hjelper. Det eneste som jeg synes at faktisk letter bittelitt, er Vaseline Intensive Care sin Aloe Vera Gel, som får kjøpt i vanlig dagligvare til ca 60-70kr.Ellers kan du prøve naturell yoghurt, noen syns at det letter litt på kløe. Jeg har ikke testa det selv, fordi jeg vet at det må vaskes bort igjen, og det orker jeg ikke. (vann gjør vondt) Litt fet fuktighetskrem kan kanskje også gjøre litt nytte, jeg skal prøve ApoBase i kveld hvertfall. Ellers har jeg fått følgende tabletter som dessverre ikke har hatt noen effekt på meg: polaramin prolongatum 6mg og aerius 5mg. Det skal nevnes at jeg fikk beskjed om at så sent i svangerskapet (uke 34) kan man ta disse i små doser, jeg har virkelig ikke prøvd 4 tabletter om dagen, som er vanlig dosering. Idag har jeg fått resept på Dermovat 0,05% krem (salve) som jeg skal prøve, om ikke Mildison (?)salva hjelper. Har også fått resept på noen tabletter som heter Phenergan. Igjen skal det sies at alt av tabletter og salver blir tatt i følge legen på fødeavdelingen sin dosering, ikke normal dose. Beklager hvis dette innlegget ble rotete, men håper at du kan foreslå noen av disse tablettene eller salvene til legen din, og at de kanskje kan hjelpe! Det er helt fryktelig å gå sånn!
loveandmarriage Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Glemte forresten å si at kløe eller eksem i svangerskapet kan dukke opp pga høyt hormonnivå. Og at det vil forsvinne når ungen er født. det fikk jeg hvertfall beskjed om idag. Men blir det så ille at du ikke får sove om natta, og du klorer deg til blods omtrent, så si at du vil at igangsetting skal vurderes. Det kan de nemlig gjøre når uke 37 er fullgått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå