Bolla Pinnsvin Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Noen som vet noe om dette? Vi har en ganske stor hage.Griller ofte ute om sommeren,og noen ganger om vinteren.Men det er jo så mye koseligere å grille ved bål! Vet noen om det er lov til å lage og bruke en egen bålplass hjemme på egen tomt? Hvis man lager den skikkelig med stein underlag og rundt? Eller er det forbudt med bål i et vanlig nabolag?
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Vel, barnehagen til gutten min ligger i et vanlig nabolag, og de har både bålplass og bålhus på utearealene, så forbudt er det i hvertfall ikke :-) Utover det har jeg ikke peiling.
Bolla Pinnsvin Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 I barnehagen sønnen min gikk i hadde de nemlig også bålplass.Så tenkte det samme.Men må man liksom søke eller noe tru..?Kjekt å vite hva jeg kan si om naboer klager vet du..hehe..
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Du kan jo ringe til kommunen og høre om det må søkes, men når det går an å lage seg utepeis på terassen ser jeg ikke hvorfor det skulle være vanskeligere å ha bålplass på plenen... Du kan jo høre med byggesakskontoret eller hva det heter, så har du ditt på det tørre. Hørtes veldig kos ut da!
Bolla Pinnsvin Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Takk.Ja ikke sant det høres kos ut!?Jeg har bygd en diger sittegruppe i snøen idag,så skal vi tenne lys og spise med ungene ute i kveld.Men har sååå lyst å tenne bål til pølsene!
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Men dere kan da lage et bål i snøen ... det er ikke dét du må søke om. Det det ev. må søkes om er jo støping/bygging av ildsted. Dere kan da lage et lite "engangsbål" til å grille pølser på, tåler ikke naboene det er de passe smålige ;-) Er jo ikke særlig til brannfare heller ute i snøen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå