Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

knøtte har muligens astma, og skal prøve medisun nå. i bruksanv står at man må skylle og gurgle etterpå. hvodan få en liten til å skylle? gjør det noe om han svelger vannet? hvofor skal de skylle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

puss tennene etterpå, og vask rundt munn og nese. Grunnen til det er at det KAN dannes sopp, så det er greit å få skylt det vekk :) Ingen krise om det svelges, eldste drikker vann etter hun har fått medisin :)

Skrevet

Vi bare drikker vann etterpå :) det har gått heeelt fint å bare drikke vann, er bare at det ikke skal ligge igjen medisin rester i munnhulen fordi det kan utvikle seg til sopp :)

Skrevet

oj, takk for superraskt svar!

da kan jeg altså bare gi ham litt vann (og vask og tannpuss)?

vet du kanskje også dette: vi fikk både flutide og ventolin. når jeg skal gi begge, må "røret" vaskes mellom?

Skrevet

jeg vet ihvertfall at soppdannelse kan forkomme om en ikke skylder godt etter innhalasjon. lurt å vaske ansiktet og.

har selv erfart at datteren vår har fått sopp i munnen når vi ikke har vært flinke nok til å skylle.

ikke lett å si hvordan du skal få sønnen din til å skylle, hvor gammel er han?

lykke til :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

siden jeg var så rask istad, så er jeg treg nå ;)

du må ikke vaske røret mellom hver gang, nei :) bare vent 30 sek mellom hver runde :o)

Skrevet

jeg hadde nok ikke vasket røret mellom flutide og ventoline, men hadde vasket etter jeg hadde gitt begge :)

tror tannpuss er å ta litt av jeg da.. har aldri gjort det på meg selv eller på snuppa, og har aldri hatt noe tegn til sopp :) men hver sin smak selvfølgelig :)

Skrevet

Vi har bare latt han drikke vann. Aldri hatt sopp hverker her eller der

Skrevet

min begynte med dette i fjor vinter da han var 4,5 år.

han drikker litt vann etterpå og vi vasker rundt munnen.

Skrevet

ser du spurte om noe annet her også..

da min begynte med både ventoline og flutide i fjor vinter fikk vi beskjed av barnelegen her at vi skulle vaske røret ca 1 gang i uka, for det blir en del rester av medisinen som kan komme med neste gang.. så det var bra å ikke vaske for ofte. vi vasker den koppen han har rundt munnen litt oftere.

og en annen sak, var at da han begynte med dette skulle han ta ventoline først og vente 10 minutter før han tok flutiden, for da fikk ventolinen litt virketid for å få opp lungene litt så han fikk pustet flutiden skikkelig inn.

han brukte ventoline først i ca 1-2 uker før vi bare har brukt flutide etterpå, og han får kun ventoline i tillegg om han blir forkjøla og veldig hostete (for det var symptomene på at han var tett)

Skrevet

Eg fikk beskjed om å gje ventoline først og vente 5-10 min før eg ga fluytide slik i starten sida det tar tid før den orange virkar, hugsar aldri om eg skriver det rett hehe. Så fikk ventoline virke først så kom den orange lengere ned i lungene og dermed bedre effekt slik i starten.

Me brukar det ikkje lengere me da, var når ho hadde viruslungebetendelse og RS virus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...