Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Hva gjør man hos legen første gang? Må man ha med noe? er det Gu undersøkelse? De sa ingenting når jeg ringte til legekontoret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:o) Gratulerer med spire i magen!!!:o) Du kan ta med deg en urinprøve, de tar som regel en hcg-test for å dobbeltsjekke at du er gravid. Og mulig de ser etter eggehvite-stoffer i urinen også. Men om du ikke har med, så får du sikkert tisse på glass der. Det gjorde jeg første gangen. Så er det vel blodprøver samt utfylling av helsekort og at de bestiller time til ultralyd. (ca uke 17-18). Ellers kan du jo spørre og grave om ting du lurer på, og få satt opp time til ny kontroll senere. Tror ikke det er vanlig med Gu-undersøkelse nei. Hvor langt er du på vei? Hvis du har kommet et stykke, er det jo mulig legen lytter etter hjertelyd også:o) Lykke til :)

Skrevet

okei, det var fint. hater gu undersøkelser.. Hvis beregningene mine er riktig er jeg 4 uker på vei og fosteret 2 uker. Men har ikke legetime før neste uke så da er jeg jo en uke lenger..

Har man ikke noe annen oppfølging før ultralyd i uke 17? Ikke jordmor eller noe sånt?

Skrevet

Okei, da er det vel for tidlig å høre hjertelyd enda. Men du kan jo spørre om når dette kan høres? Du kan selv velge om du vil gå til lege eller jordmor, eller begge deler. De første 32 ukene er det vanlig å gå ca en gang pr mnd, deretter oftere. Jeg hadde ihvertfall det, gikk annenhver gang til lege og jordmor, synes det var greit. :o)

Skrevet

okei. ja spennende det her. Men merker jeg er endel bekymra.. er redd for at det skal skje noe.. selvom jeg innerst inne tror at alt kommer til å gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...