Alle oss:) Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 at legen ved første svangerskapskontroll i det minste tar en utvendig undersøkelse av magen??? akkurat kommet fra første kontroll (uke 14) og legen rørte meg ikke engang.... Er egentlig helt greit for meg, med tanke på at han ikke verken hadde klipt seg eller barbert seg på flere år og at tastaturet hans var fullt av flass..... så skikkelig ekkelt ut!! Skal til jordmor snart, så stresser ikke. Men syns det var utrolig rart! Men jeg hadde lyst til å få høre hjertelyden da... men orka ikke spørre engang, for han virka så stressa... nesten som at han ville ha meg ut fortest mulig..... Tror det blir kontroller hos jordmor heretter!
Vivil-08 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Eneste legen gjorde da jeg var der første gangen var å ta blodprøver og måle blodtrykk....ingen mageundersøkelse. Etter det har jeg gått til jordmor. Var til jordmor i uke 12 , men heller ikke hun tok på magen - kun snakket, målte blodtrykk, veide meg og sjekket urinprøve. Så det er nok helt normalt! Var til jm igjen i uke 18, og først da ville hun sjekke etter fosterlyd. Da tok hun samtidig å kjente på livmoren utenfra, men tok kun på magen akkurat rundt navlen bare for å sjekke hvor høyt opp livmoren hadde kommet. Tror nok det er normalt at de ikke tar og undersøker magen så mye i begynnelsen. Men uansett hørtes legen din ekkel ut!! Lykke til hos jordmor istedet!!
Pink Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Er vel ikke så mye mage og sjekke ennå når man er i uke-12-13-14. Hjertelyd er det mange leger som ikke vil høre etter så tidlig pga den kan være vanskelig å finne, og da blir den gravide selvsagt bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå