Gå til innhold

Har de lov til dette?? Ang. jobb, oppsigelse og ulønnet permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, er litt satt ut nå!!!

Jeg sa opp jobben min her før jul da vi skulle flytte til en ny plass langt unna jobben. Men så ble det endring i planene og det ble ikke noe flytting på oss. Var i kontakt med de på jobben og de ville gjerne ha meg tilbake! Det sa de også når de fikk oppsigelsen min, at jeg fikk komme tilbake hvis jeg ville det, og de skulle gjøre alt for å tilrettelegge for meg.

Jeg var i møte med de på jobb og jeg fikk jobben min tilbake og de skulle trekke oppsigelsen min. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke har noe barnehageplass før til høsten og det er heller ikke noe dagmamma å oppdrive. Er alenemor også.

Så snakket jeg med de på personalavdelingen på jobb og de sa at jeg kunne sende inn en søknad til min daglige sjef om ulønnet permisjon fram til barnehagestart i august. (har jo krav på 1 år ekstra ulønnet permisjon).

Så idag sendte jeg søknaden, reknet med at det skulle ordne seg, men nå fikk jeg nettopp en telefon fra min sjef om at søknaden ikke ble innvilget og at de kom ikke til å trekke oppsigelsen min uansett!!

Jeg fikk desverre ikke noe dokumentasjon på at det var i orden, men trodde jo på de når de sa at jeg fikk jobben tilbake og at det bare var noe papirarbeid igjen, men det skulle de ordne dagen etterpå.

Grunnen deres var at de trengte folk fra 5. mars og ikke 1. august. Derfor står jeg nå uten jobb og barnehageplass:(

Men jeg var hjertelig velkommen til å sende inn en åpen søknad til høsten igjen når jeg hadde barnehageplass, for de visste hvilken god jobb jeg hadde gjort og hva jeg var god til.

Huff, dette var litt av en nedtur :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm....ja, det har jo din oppsigelse så det er jo ikke mye du kan gjøre.

Skrevet

Ja, men fikk bekreftet fra de på jobb om at den var trekt og alle ønsket meg velkommen tilbake!

Så surt!!!

Skulle egentlig ha bedt om å få det bekreftet, men jeg stolte jo på at det var i orden.

Skrevet

Har du ingenting? Ikke en sms, ikke en mail eller noe på at dem trekte den tilbake???

Skrevet

Nei, har bare deres ord på det, og jeg fikk det bekreftet av 2 stk på møtet jeg hadde meg jobben. Og selve sjefen for bedriften ønsket meg velkommen tilbake FØR jeg hadde vært i møte med de.

Eneste beviset jeg har er en parkeringslappe fra den dagen jeg var i møte med de:) hehe... men det hjelper ikke stort nei.

Skrevet

NEI, de har ikke lov til det! En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. Problemet er bare å bevise at en muntlig avtale faktisk har funnet sted. Så det blir vel ord mot ord.... Aner ikke hvordan du bør gå frem, men ønsker deg lykke til Det var SKIKKELIG dårlig gjort av arbeidsgiveren din!

Skrevet

Takk for svar.

Nå er jeg virkelig rådvill, noen andre som vet hvordan jeg kan gå frem?

De sa jo at de tok utgangspunkt i at jeg skulle tilbake i jobb 5 mars.

Skrevet

Ring arbeidstilsynet det gjorde jeg med et annet problem som lignet litt, de var veldig behjelpelig og det ordnet seg...

Du har heller ingen mulighet til dagmamma?

Skrevet

Er du organisert? I så fall bør du kontakte fagforeningen din kom jeg plutselig på :-)

Skrevet

Nei, desverre... Har lagt ut annonse her på din baby, hengt opp lapper i området der jeg bor, på butikken, ringt kjente, men ingen kan være dagmamma....

Skrevet

Hmm.. Det var et godt spørsmål egentlig, hehe... Hvordan finner jeg ut om jeg er det da? ;)

Skrevet

Ok, siden du ikke vet, så er du helt sikkert ikke det. Du hadde merket regningene som kom for å si det slik :-) Men arbeidstilsynet kan vel kanskje hjelpe deg ja. Tenkte også litt på likestillingsombudet, men det er nok kanskje litt i grenseland av deres felt....

Skrevet

Om du er organisert har du meldt deg inn selv og betalt fagkontigent hver mnd mens du var i jobb. Siden du ikke vet dette har du sikkert ikke meldt deg inn.

Jeg regner med de gikk med på å trekke oppsigelsen mot at du skulle begyne den 1.mars?

Og når du nå ikke kan det gjelder oppsigelsen.

Skrevet

Det er fryktelig dårlig gjort av jobben din. Men jeg tror ikke du kommer til å vinne frem dessverre.

Muntlig avtale er vanskelig å bevise, dessuten har du nok gitt dem inntrykk av at du skulle begynne i mars og ikke i august. Og det er jo det avtalen gikk ut på (om jeg forstod riktig).

Men jeg ønsker deg lykke til, er ingen hyggelig situasjon. Håper det ordner seg!

Skrevet

Da er jeg nok ikke organisert nei:)

Snakket med arbeidstilsynet. Og når jeg først kom igjennom på linja til de etter å ha ventet leeeeenge, så sa han at han mistet linja så jeg måtte ringe tilbake imorgen!!! Åhhh... Hehe...

Skrevet

Det var ikke noe snakk om oppstart den 5. mars på møtet. Bare at jeg fikk tilbake jobben. Sa også under hele møtet at jeg ikke hadde barnehageplass, så de var klar over det før de ga meg jobben tilbake.

Skrevet

Nå fikk jeg nettopp en sms fra sjefen min der det sto:

"Ringer deg ang dette i morgen :-)"

Jeg sendte de en beskjed om de kunne sende meg en sluttattest for tiden jeg jobbet der.

Skrevet

Får håpe det ordner seg.

Det kan jo hende du får ny jobb der fra august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...