Gå til innhold

Tatt ut hormon-spiral, når ble du gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fjernet min spiral 10. januar.

Dagen etter blødde jeg en del mer enn jeg gjorde da jeg hadde spiral,

men tidspunktet kan stemme med mensen..

Så er litt usikker på om jeg skal regne EL etter denne datoen..?

Nå skal det nevnes at når vi skulle ha første sluttet jeg på pillen i januar, og fikk poden i desember, så vi prøvde ikke lenge da..

Mener å ha hørt at det tar kortere tid å «kvitte seg med hormonene» når man tar ut spiral enn når man slutter på pillen..

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjernet spiralen 1.des. Fikk noe jeg oppfattet som mens to dager senere. Blødde friskt blod i fire-fem dager. Har ikke fått noe mensen etter det og er nå 7+4 uker på vei med nr. fire. Gikk kjapt med andre ord :)

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Ja da blødde du «likedan» som meg :)

Håååper at det var full klaff på første forsøk..!

Skrevet

Vi ble gravide på 2pp etter at jeg tok ut min. Så det gikk fort for vår del. Jeg ville regnet EL etter den blødningedatoen din. Vi regnet vår etter den første blødningen og jeg hadde alle tegn på EL i første pp.

Skrevet

2pp... Det er to «forsøk»?

Ok.. Om det stemmer, så skal jeg ha termin 20.10.09...! :D

Men kan ikke tenke for mye på det ennå..

Da blir jeg gal...

Men når kan jeg teste..?

Skrevet

2 pp her også

Skrevet

Heisann fjernet spiralen i juni og ble gravid i september. Har termin 10.Juni

Lykke til da!!!

Skrevet

Stemmer :-)

Vi ble gravide på andre EL.

Skrevet

Jeg tok ut spiralen i slutten av august 08 og er nå snart 18 uker på vei:). Hadde altså siste mens i september.

Med p-piller har jeg blitt gravid både uten å ha fått mensen tilbake(altså samme måned som jeg sluttet) og seks måneder etter jeg har sluttet på p-pillen.

Skrevet

På første forsøk

Skrevet

Første forsøk her også! Tok ut 16 desember og er muligens ca 5 uker på vei nå! Men sluttet på pillen etter 10 års bruk sist, og hadde første graviditetsdag nøyaktig en mnd etter at jeg kastet pillene da og! Så det virker som vi driver bestillingsproduksjon!!!

Skrevet

samme situasjon som meg du=) tok ut spiralen 26 nov,hadde mensen da,litt ekkelt å sprike,men men så da blødde jeg jo0 uansett da.... nå er vi i 2 prøveperiode,er skikkelig utiolmodig=(ble gravid på 1 forsøk sist. venter mensen på søndag ca. hadde el 20 jan,så jakter på symptomer nå=) håper det klaffer=) virker som om det går fort for de fleste etter å ha brukt spiral da,kjekt å se=) hadde den bare i 5 mnder,fann plutselig ut at vi ville ha barn igjen,så om det klaffer blir det nesten fire år mellom de.

har du barn fra før lille trille?

Skrevet

Gravid på 2 EL etter fjerning av hormonspiralen.

Skrevet

Gutt06+prøver på nr 2 snart=) : Har skiftet nick fra lille_trille nå ;)

Vi har en gutt som ble 3 år i desember :)

Og jeg er nå såååå utålmodig!! Spesielt siden jeg hadde planlagt å få tatt den ut før jul, men da jeg troppet opp hos fastlegen 4. des. fikk jeg beskjed om at jeg hadde bakovervendt livmor og nok trengte hjelp fra en proffesjonell gyn.. :(

Så jeg er jo en mnd "på etterskudd" allerede..

Noe som ikke passer min utålmodige natur det grann :P

spesielt ikke siden jeg vet at vi er fertile begge to og det gikk såpass kjapt sist..! :)

Nå driver jeg å funderer på når jeg kan teste..

Testen var jo kjøpt i november - så den er klar ;)

Men det er 4 år siden sist jeg regnet på EL og sykluser og jeg veit ikke hva..

Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk. Hadde hatt hormonspiral i 4 år.

Hormonspiralen gjør at blodlaget inne i livmora blir mindre. Dette gjør det vanskeligere for egget å feste seg. Det kommer da an på hvor lenge man har hatt hormonspiral. Noen bruker da lengre tid på å bli gravid.

Skrevet

2(snart3)xMamma:

Er det da enklest å bli gravid om en har hatt den lenge eller kort tid?

Jeg har hatt den i 3 år nesten.. satte den inn feb 06.

Skrevet

lyst til å teste nåååååå=( ikm på søndag ca.... meeeen,får vente,blir så skuffa om den er neg,og kommer til å måtte ta flere da......dyrt=)

Skrevet

Kort tid. Jo lenger man har hatt hormonspiral jo vanskeligere er det for egget å feste seg. Men jeg hadde den selv inne i 4år og ble gravid på første forsøk. Så alt er mulig :)

Skrevet

hmmm... ok.

Ja da får jeg håpe på det beste ;)

Får bare smøre meg med tålmodighet..

Motstod fristelsen til å ta test i dag tidlig..

Vet egentlig at det for tidlig, og det blir litt dyrt å begynne testingen lenge før IKM, spesielt om det ikke klaffer med en gang :P

Skrevet

Jeg ble gravid MED spiralen i.

Begynte å få mistanke om at noe var galt da mensen var sen, men tenkte ikke over det siden jeg hadde spiral..

Men alt er mulig, så er 24 uker på vei nå!

Skrevet

jeg fjernet spiralen 10.september.. fikk aldri mensen i oktober..hehe så vi ble på første forsøk..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...