Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 lillemor er 1 mnd gammel.. hun sover ikke om natta. så vi bysser henne fra ca klokka 3 på natta til 9 om morraen. da er hun lyys våken.. hun var ikke sånn de første ukene. ble bare plutselig sånn. uten at vi skifta vaner eller noe.. merker at jeg drøyer å skifte bleie visst hun endelig har sovnet.. lar henne heller ligge å sove. for jeg kan bare glemme å få roa henne ned på et par timer visst ikke..vi er hjemme hele dagen pga jeg prøver å sove når hun først har sovnet. å jeg orker ikke besøk heller.. at vi er så isolerte gjør meg faktisk ikke noenting. for jeg visste jo at det kunne bli sånn da jeg valgte å bli gravid. men jeg er så forbaska sliten. allerede. hvordan vil det da gå om et par mnd? hun er min første å blir sikkert min siste.. er jeg alene om å føle dette?
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Jeg tror det er vanligst å være mest sliten i starten. Og dessuten er det vel ikke vanlig å bytte bleie på et barn som sover, jeg gjorde nå ikke det i hvertfall. Fatt mot. Det er vanlig at døgnrytmen varierer i starten. Det går seg nok til
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 godt å høre.. jeg har fått utrolig dårlig samvittighet for å la henne ligge i ei skitten bleie. men er vel viktigere at hun får den uforstyrra søvnen kansje. HI
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jo, jeg var i hvert fall sliten de første mnd. Bleieskift tok jeg bare når småen var våken ja, med mindre det var bæsjebleie og baken hans var sår
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg var og dønn sliten etter en mnd, og verre ble det. men så viste det seg a jeg hadde veldig lav blodprosent. Det er nok helt normalt og være sliten, men for å være på den sikre siden anbefaler jeg deg å sjekke blodprosenten. Just in case:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Det er helt normalt å være sliten, så sliten som en sokk. Husk at du nettopp har vært gjennom et svangerskap og en fødsel. Så i tillegg til det du gjør til daglig, så skal alle hormoner rase rundt i kroppen din nå. Og det gjør de. Det er heller ikke nødvendig å skifte bleie om natten, uten at det er vått helt gjennom (i sengen) eller at det er bæsjebleie. En bør faktisk ikke gjøre det, for barnet skal lære forskjellen på dag og natt:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 blir de ikke veldig såre av det da? hun vil ikke spise om hun har skitten bleie. så da blir hun bare liggende å skrike eller vri seg.. hjelper ikke å rape henne. hun nekter bare å spise ferdig.. å da blir hun sulten igjen etter kort tid. så har en det gående. HI
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Gutten min hadde følsom hud, men bare tiss ble han ikke sår av. Et smart triks er forresten å bare legge den nye bleie løst når man skal amme, ikke kle på skikkelig altså, sånn at det bare er å legge barnet ned på en tørr bleie når det er mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå