Gå til innhold

3 kyllingfileter igjen fra i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg lage til middag? Vi hadde kyllingfileter med ris, saus og salat ti middag i går, men har tre fileter igjen. De er alt ferdig stekt og ligger i kjøleskapet nå (tildekket så klart).

Hva kan jeg bruke dem til som også ungene vil like? To av dem er egentlig ikke så glad i kylling, så må være noe til som metter skikkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veeeldig enkelt da, men kok grønnsaker, sleng kyllingen i panna og varm den opp, tilsett litt creme fraiche og fløte + soyasaus og krydderier etter ønske. Hell vann av grønnsakene og tilsett i kylling-creme-fraichen. Voila, en liten "stuing".. :o)

Skrevet

Hva med en gryterett? Eller varm dem opp igjen, og ha pastaskruer/rør og en god saus.?

Skrevet

Tortilla med stekt ris, kyllingen din, løk, saus(salsa), ost, mais, parika, tomat og litt salat?

Skrevet

Hvilken saus vil du evt anbefale som er god til både pasta og kylling? Tror kanskje dette forslaget vil falle i best smak hos ungene. Har en pakke med grove pastaskrier stående og endel salat igjen, men har ikke noe særlig med saus.

Takker for tips alle sammen! :-)

Skrevet

Vi skal ha pitabrød i dag. Setter frem skåler med stekt kylling, salat, mais, oliven,. fetaost, paprika, agurk, tomat, avokado osv osv. Så har vi rømmedressing til. Veldig godt og enkelt:)

Skrevet

Høres veldig godt ut for oss voksne :-), men siden ungene ikke er så glad i kylling (de to eldste) så blir det litt smakløst for dem å bare spise pitabrød med paprika, agurk osv. Rømme ol er de heller ikke så glade i. Jeg kunne glatt kost meg med det du foreslår! :-)

Skrevet

Jeg ville ha lagd kyllingwok: Del opp kyllingen i små biter og stek med olje og kikkoman. Stek masse gode grønnsaker, og lag nudler til. Superenkelt og veldig nam nam :)

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på det, men vet ikke om jeg orker å sitte å kutte opp masse grønnsaker i dag med tre små rundt bena (har ikke i hus, så må evt handle når/etter jeg har hentet de minste i barnehagen), men er enig i at det er supergodt! Lager det innimellom og ungene elsker det! :-)

Skrevet

Bretagne kyllingsaus f.eks.

Er en som heter Tandorini også, men tror det kanskje kan være litt sterk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...