Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 hva kan jeg lage til middag? Vi hadde kyllingfileter med ris, saus og salat ti middag i går, men har tre fileter igjen. De er alt ferdig stekt og ligger i kjøleskapet nå (tildekket så klart). Hva kan jeg bruke dem til som også ungene vil like? To av dem er egentlig ikke så glad i kylling, så må være noe til som metter skikkelig.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Veeeldig enkelt da, men kok grønnsaker, sleng kyllingen i panna og varm den opp, tilsett litt creme fraiche og fløte + soyasaus og krydderier etter ønske. Hell vann av grønnsakene og tilsett i kylling-creme-fraichen. Voila, en liten "stuing".. )
pinglo Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Hva med en gryterett? Eller varm dem opp igjen, og ha pastaskruer/rør og en god saus.?
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Tortilla med stekt ris, kyllingen din, løk, saus(salsa), ost, mais, parika, tomat og litt salat?
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Hvilken saus vil du evt anbefale som er god til både pasta og kylling? Tror kanskje dette forslaget vil falle i best smak hos ungene. Har en pakke med grove pastaskrier stående og endel salat igjen, men har ikke noe særlig med saus. Takker for tips alle sammen! :-)
temine Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Vi skal ha pitabrød i dag. Setter frem skåler med stekt kylling, salat, mais, oliven,. fetaost, paprika, agurk, tomat, avokado osv osv. Så har vi rømmedressing til. Veldig godt og enkelt:)
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Høres veldig godt ut for oss voksne :-), men siden ungene ikke er så glad i kylling (de to eldste) så blir det litt smakløst for dem å bare spise pitabrød med paprika, agurk osv. Rømme ol er de heller ikke så glade i. Jeg kunne glatt kost meg med det du foreslår! :-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Jeg ville ha lagd kyllingwok: Del opp kyllingen i små biter og stek med olje og kikkoman. Stek masse gode grønnsaker, og lag nudler til. Superenkelt og veldig nam nam
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Jeg tenkte faktisk på det, men vet ikke om jeg orker å sitte å kutte opp masse grønnsaker i dag med tre små rundt bena (har ikke i hus, så må evt handle når/etter jeg har hentet de minste i barnehagen), men er enig i at det er supergodt! Lager det innimellom og ungene elsker det! :-)
pinglo Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Bretagne kyllingsaus f.eks. Er en som heter Tandorini også, men tror det kanskje kan være litt sterk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå