flypapir Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Her gikk slimproppen nettopp og jeg er superfornøyd!! Er 10 dager over termin, så håper virkelig at dette betyr noe (selv om jeg vet det kan gå lang tid)... Har også litt tak i magen, men det er vel bare de vanlige kynnerne som hilser på. Ønsker meg uansett fødsel snart, og det ville vært perfekt dersom det skjedde før onsdag da jenta mi fyller 3år.. Har dere noen tegn??
NurseBetty Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hvis du er 10 dager over UL termin, slimproppen har gått nettopp og du har litt tak i magen, så er det nok ikke så lenge til det setter i gang for fullt hos deg. Jeg er 3 uker før termin og har siste døgnet merket litt mer slimblandet utflod, kynnere som begynner å bli litt vonde (type sterke menssmerter), litt løs mage og veldig press nedover. Føles som babyens hode er halvveis ute. Har liksom på følelsen at noe er i gjære. Nå skal det sies at jeg venter nr. 4 og han ligger veldig langt ned i bekkenet, så jeg håper å føde før termin i hvertfall selv om det fortsatt kan ta en tid.
flypapir Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 Hehe, setter nok ikke igang her på en god stund enda, men godt å se noen tegn om ikke annet! Hvis du har såpass mye tegn 3 uker før termin må jo det være helt topp, Godt å slippe den aller siste venteperioden!
girl23 *har fått prinsen sin* Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Hei. Jeg er 8 dager over termin nå og slimproppen min gikk i går kveld og resten i natt Det var ihvertfall et lys i tunnelen Har hatt litt mensen vondt i magen og noen kraftige kynnere i natt og i morges, men nå ingenting. Håper ting kan ta seg opp utover dagen Har vært ute å gått en tur nå så vi får bare håpe Dette er andre mann
Squirrel79 Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg er 5 dager over UL termindato, og trodde slimproppen gikk på lørdag. I dag tror jeg at jeg tok feil, for i morrest sa noe knepp, og det var et lite plask i do. Pga mye papir der allerede kunne jeg ikke se, men da jeg tørket meg var det ganske mye blospor på papiret. Siden det har jeg vært litt "lekk". Vet ikke om det er urin eller fostervann... Men det er ikke noe teng til rier, bare til kynnere som tar ganske godt tak i ryggen. Dette har jeg til gjengjeld hatt noen dager nå... Men håper uansett dette betyr at noe er i gjerde...
mammatetogansketette:)) Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Vel.. det mest tydelige tegnet er at jeg begynner å bli rimelig lei og håper ting skjer snart Ellers har også jeg hatt noe mere slim i utflod i de siste ukene, kynnerne blir sterkere for hver dag (og ikke minst: hver NATT!! ) Babyens bevegelser der inne kjenns sterkere og er langsommere; er nok trangt der inne stakkar... , det stikker litt i underlivet av og til og mens-murringer følger kynnerne mer og mer- spesielt på natta... Og faktisk har jeg bra med energi, som brukes til baking og rydding... så lenge jeg får sovet nok da! Har ennå 6 dager til termin... er førstemann dette, og er sååå spent!
Fire småtroll Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har gått med regelmessige kynnere (mase/modningsrier) siden torsdag. Kommer helt regelmessig hvert 10.-15.min hele dagen, i går faktisk hvert 5.min absolutt hele dagen... Venter liksom på at det skal begynne gjøre vondt og ikke bare stramme seg (ubehagelig). Men i natt sov jeg godt fra kl ett til klokka seks, trengte det, og i dag er det roligere igjen. I dag kommer kynnerene med 15.-20.min mellomrom, slimete utflod, litt løs i magenpå tross av en hestekur av jerntabletter og er generelt sliten, tung i kroppen og ikke helt i form. Men jeg er fjerdegang da, og ifølge "hyggelige" erfaringer fra andre kan man gå med disse maseriene i ukesvis etter så mange svangerskap. Dessuten er det fire uker til termin, så der er egentlig litt tidlig, selv om jeg har født alle mine før termin, forrige kom i uke 37. Skal på kontroll med ultralyd på onsdag, spent på utfallet der. Jeg har visst litt for mye fostervann også, så det skal kontrolleres i samme slengen. Kanskje det snart er på tide å komme ut å hilse på resten av familien...
mammaen til 2+1 Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Hei jeg har enda ikke komt meg i gang med fødselen.. hehe.. men for de som fikk det med seg gikk vannet i går kl 6. 6 dager før termin Den siste uka har jeg fått mer uren hud.. avføringen har blitt lysere eller en annen farge en vanlig.. skiftende konsistens.. utfloden har vært veldig variabel.. men vært mye mindre nå på slutten. var skikkelig seig i kroppen på lørdag.. Begynte med svake mens murringer på lørdagen.. en skikkelig sånn "nå kommer mensen hvert øyeblikk" følelse.. hadde fremdeles murringer på søndags morning.. og hele dagen.. så gikk vannet!
flypapir Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2009 Heldig du er enlitenstjerne! Du blir vel satt igang om ikke lenge dersom riene ikke kommer av seg selv...?
Hakkamella Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Her har hormonene slått til mer enn noensinne. Smerter i bekkenet pga nedpress, mensmurringer, og i dag har jeg fått mer press i tillegg til mensmurringene nede i korsryggen. Kvalme, hodepine, sover som et murmeldyr. Har 5 dager igjen til termin. Tror ikke noe skjer før jeg er på føden og innlagt. Flere tegn? Rastløs, oppgitt, humørsyk, ingen energi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå