skytte75:) Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Er bare så utrolig frustrert!! Har akkurat flyttet til Drammen, og byttet sykehus. Mitt første møte med DRM er innkalling til jordmorsamtale. Hadde ikke hatt det før, så var fornøyd med det:) MEN er det nødvendig å ha venteværelset på gangen i føden?? Med hylende kvinner og blodige morkaker i gjennomsiktige poser i gangen??? Jeg er intensivsykepleier selv, og ikke veldig "sart", men allikevel??? Ja ja, kom til slutt inn, og jordmoren virket erfaren nok hun, men hun lyttet ikke til NOE av det jeg hadde å si. Hun bablet i vei om det flotte nye badekaret jeg måtte prøve. Jeg har ikke noe ønske om å føde i vann, men det blåste hun av og plapret videre.. Irriterende! Jeg hadde fylt ut et skjema med personlige opplysninger som hun plottet inn på dataen. Der hadde jeg krysset av på at jeg hadde røkt av og til FØR svangerskapet. Da begynte dama med belæring om røyking i stedet for å gi meg kreditt for å ha sluttet.. Var skuffet når jeg dro, men trøstet meg med at det finnes jo flere jordmødre.. Nettopp, fler av samme type.. Lørdag var jeg ganske dårlig, hadde hatt maserier siden torsdag og babyen virket stresset i magen min.. Han sparket som besatt hele dagen og jeg hadde i tilegg hatt en kraftig hodepine i flere dager.. Etter mye nøling får samboer meg til å ringe føden. Det skulle jeg aldri ha gjort!! En ny jordmor som er mer opptatt av å høre sin egen stemme enn å lytte. Jeg var så sliten, helt på gråten, og tror dere ikke dama spurte om jeg hadde tatt en røyk!! Hva slags spørsmål er det?? Var egentlig ganske spak, benektet dette og fortalte om magesmerter, hodepine og urolig baby. Da lurte hun på hvorfor jeg ikke hadde ringt før siden jeg hadde så vondt.. Ikke at hun trodde det var noe, men hvis jeg ble mye roligere kunne de ta en sparkeprøve.. Dessuten lurte hun på om hvorfor jeg hadde så vondt i hodet, akkurat ssom om jeg kan vite det???!! Endte med at jeg ikke dro et sted. Jeg er kjempe frustrert, jeg orker ikke å ha noe mer med føden å gjøre, jeg har sagt at samboer må ta evt nye tlf for jeg nekter å snakke med dem.. Mest av alt har jeg lyst til å føde på et annet sykehus hvor ikke jordmødrene er så høye på pæra!! Enten det eller føde hjemme!! Jeg er nok en sårbar hormonell bombe om dagen, men allikevel.. Noen meninger, er jeg helt gal eller mangler de litt respekt om dagen?? Hva ville dere gjort?? Uansett var det deilig bare å få skrive hva jeg mener om dem...
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg fødte i Drammen før 15 mnd siden og skal føde igjen om 3 uker. De jordmødre jeg møtte var kjempe koselige men har møtt to av de som jeg ikke vil møte igjen. Den verste var en sykepleier student på barsel som ville at jeg skal bruke ammepute og jeg nektet. Til slutt skrek jeg av sinnet og kastet den på gulvet, tror at først da skjønte hun at hun ikke kan overkjøre meg og bestemme hvordan jeg skal amme og hvilken stilling skal jeg bruke. Er du urolig for babyen ville jeg ringt føden og ikke la dem overkjøre deg, spill hardt mot hardt.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 jeg skjønner godt hva du mener med å ikke ville ringe til føden osv etter en slik hendelse. (skrev syteinnlegg over føden litt lenger ned på siden her for noen dager siden jeg) nå stoppet alt opp hos meg, ikke mere regelmessige rier og ikke menssmerter eller stikk i underliv og lår lenger. Og mer søvn enn de siste 2 ukene tilsammen på ei natt men tenker på når det tar til igjen. Går og gruer meg til å ringe føden igjen. Da jeg ringte den natta var det skikkelige fødselstegn som det står om i alle bøker osv. Man ringer føden og snakker med JM om man har 4 min regelmessige mellom riene liksom. i alle fall som flergangsfødende og med rask fødsel sist osv. Men neida, det nautet av en JM var så sinnsykt krass i kommentarene at jeg ble helt satt ut, mannen her ble skikkelig overrasket for vi hadde begge to kjent at magen gikk inn i en ri og at den varte opptil halvannet min osv før den slapp igjen osv. Men JM mente vi ikke burde komme til sjekk. Heldigvis ikk hun rett iom at hele greia stoppet opp et døgn senere. men der og da var det helt forferdelig og det verste er den motakelsen på tlf. Kommer til å klage på det når jeg orker og skal ha samtale etter fødselen. Håper på å treffe på ei forståelsesfull JM neste gang det er noe på ferde. Det var noe helt annet da jeg fødte for 5 år siden, da fikk jeg komme inn etter halvparten av tiden og hjulpet igang med rier som gjorde noe med åpning mens nå skal jeg bare gå her i ett par uker og la det ta seg opp selv. jaja, nå er det jo greit når kroppen tar det litt roligere håper det ordner seg for deg neste gang du skal ringe dem og at du holder deg i form framover og får en fin fødsel
skytte75:) Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar:) Er heldigvis roligere i forhold til babyen, og maseriene har gitt seg litt. Har en følelse at jeg ikke kommer til å bli så lenge etter fødsel.. Den studenten hørtes slitsom ut!! Bra du sa ifra. Godt å høre at det finnes koselige folk der og. Jeg er jo ekstra sårbar, men føler at nettopp derfor bør de trå litt varsomt. Det er 4 dager til termin og jeg er så utrolig lei!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå