Silje og Vaniljebollene Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Kan det være farlig for eldre, syke mennesker? Var på besøk hos oldemor en dag med jenta vår, og nå har halve barnehagen (inkludert jenta vår) fått påvist viruset. Og oldemor begynner å bli dårlig også... Hun var jo ikke så sprek fra før heller.
alvis Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Som regel får voksne som er smittet med RS virus kun lettere symptomer på forkjølelse. Men er du i dårlig allmentilstand kan du selvfølgelig bli dårlig.
Kvitrebekk Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Da jeg fikk datteren min så havnet jeg på hjerte-lungeavdelingen i etterkant. Datteren min fikk RS-viruset mens vi var på sykehuset og da ble det oppstandelse på avdelingen. Hun ble tatt fra meg og hun og pappaen ble overført barneavdelingen og det ble iverksatt isolasjon på meg De var redde for at andre pasienter samt jeg skulle få RS. Nå har jeg inntrykk at noen leger/sykepleiere synes det hele var litt voldsomt. Og det synes jeg også. Spesielt siden de ikke var konsekvente i sin isolering av meg. Noen hadde drakter på, munnbind og handsker. Andre hadde bare drakter. Og alle tok utstyret av inne hos meg før de gikk ut.... Men ja, tror det kan være mer skummelt for eldre og svakere mennesker. Men det går nok for det meste bra :-) Og hverken jeg eller noen andre fikk RS-virus av datteren min. Men å skilles fra henne når hun var 1,5 uker gammel! Det var grusomt!!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Nesten litt skummelt med bare reaksjonen da! Men rs er jo farlig for nyfødt, hadde en nabo som lå i respirator pga dette da han var 6 uker. Stakkars mamman da! Jenta mi merkes det knapt på, men oldemor er jo i generelt veldig dårlig form, og hun er jo gammel, så jeg er redd hun skal bli veldig syk.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Rs-virus er ein forkjølelse og ein forkjølelse kan vera "farlig" for eldre og andre sjuke med nedsatt imunfosvar. RS er jo respotory syndrom så det er ein forkjølelse som går på luftvegane. Jenta mi hadde det når ho var 1,5-2år, holdt på veeeeldig lenge og blei ikkje påvist før i juni, starta i april. Så Oldemor kan bli smitta og kan også bli sjuk av RS-virus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå