Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med alternative behandlinger? Fikk akupunktur forrige svangerskap, uten at det hjalp. Er så kvalm, vet ikke hvordan jeg skal holde ut til September, får såvondt av lillegutt her som ikke får så mye oppmerksomhet fra mamma om dagen.

Råd mottas med stor TAKK!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DETTE BLE VISST VELDIG LANGT, SORRY!!!

Hei kjære deg! Åh.... jeg føler sånn med deg, har det nemlig akkurat likt selv! Dette er mitt 3 svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme og oppkast! I første og andre svangerskap prøvde jeg absolutt ALT, alt foruten akupuntur. Og INGEN TING funket!!! Derfor orket jeg heller ikke bruke krefter på å komme meg til noen akupunktør, jeg mistet troen på at det ville funke! Jeg lå bokstavlig talt i sengen og på sofaen i 9 laaaaaange mnd. Det eneste som hjalp var å spise, spise, spise.... minst en gang i halvtimen! Er nå i gang med 3 runde, og iflg jordmor og lege er det heller ikke noen vits for meg å prøve alt mulig rart nå. Siden ikke noe har funket de andre gangene er sjansen ørliten for at det vil gjøre det nå. Så istedenfor å bruke krefter på å bli kvitt kvalmen, (vet jo at den ikke vil gi seg før babyen er ute,) lærer jeg meg å leve med den på et vis. Dvs. at jeg gjør det jeg kan for at kvalmen ikke skal ta overhånd og jeg begynner å spy. Ting går litt enklere denne gangen, fordi jeg ikke spyr like mye som i de andre svangerskapene. Det gir litt energi å unngå å henge over doskåla! Så jeg har liksom funnet de knepene som funker for meg. Vet ikke om jeg har noen gode råd å komme med, dessverre. Men kan bare fortelle hva jeg gjør for å komme meg gjennom disse 9 mnd. For det første, jeg prøver å ta en dag av gangen, prøver å ikke tenke på hvor lenge denne kvalmen skal herje i kroppen! For det andre, jeg bedriver tvangsspising!!!!!! Jeg spiser minst en gang i timen så lenge jeg er våken! Da funker det ikke med kjeks, knekkebrød og sånn, jeg må ha skikkelig tung fordøyelig mat, helst varm mat! OG det viktigste, jeg må være stappmett, for at maten skal ha noen effekt på kvalmen! Det hjelper, og jeg holder meg borte fra doskåla! Det er det viktigste for meg! For det andre, jeg drikker cola light døgnet rundt, det funker også på kvalmen. Sunt? NEI! Men her snakker jeg om å overleve, ikke noe annet! For det tredje, slappe av, ikke gjøre en dritt, ligge på sofaen og i sengen døgnet rundt!!!! Så mye som jeg kan i alle fall! Det hjelper også, største tabben er å prøve å gjøre ting når man føler seg litt bedre. Da får jeg svi for det i 2-3 dager etterpå med masse spying!!! Vet det er det siste du har lyst til å gjøre, bare ligge der. Jeg har denne gangen en 5 åring og en 3 åring å ta hensyn til også. Heldigvis er de i bhg hele dagen, og jeg får samlet litt krefter til å være sammen med dem på ettermiddagen og kvelden før de legger seg. Uansett, det er noen mnd dette står på, jeg prøver å ta det med godt humør! Det hjelper også på!!!! Og så er jo det viktigste å tenke på, at det er en liten baby i magen som vokser og kommer ut om en stund. OG da blir det party i min kropp, det er helt klart!!!!! Jeg skal aldri mer spise noen ting! He, he..... Uff, vet ikke om jeg er til noen hjelp, men ville nå i alle fall fortelle deg at du ikke er alene om å ha det sånn..... det hjelper meg litt å vite det.

Skrevet

Hvor alternativt vil du ha det? ;) Jeg er andregangs gravid og ble så desperat nå når den velkjente og forhatte kvalmen kom igjen (sist var jeg dårlig i 7 måneder) at jeg til slutt prøvde healing!! Jeg har tidligere prøvd alt; seaband, akpunktur, tabletter med og uten resept etc etc. Og utrolig nok, etter å ha spydd i 7-8 uker så ble jeg nå nesten helt bra to dager etter at jeg var hos hun damen! (Jeg ble anbefalt henne. Må bare få si at jeg egentlig er utrolig skeptisk til sånne ting!...) Kan jo selvsagt være tilfeldig, men... Rart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...